اختراع بزرگ جنرال موتورز که موبایل سازها عاشقش می شوند، شگفتانه خالق کادیلاک برای دنیای فناوری

به گزارش سریال شهرزاد، هیچ چیزی مثل کثیفی به ظاهر نمایشگر لطمه نمی زند. خیلی خوب می شد اگر نمایشگرها انقدر کثیف نمی شدند و به لطف اختراع نو جنرال موتورز شاید با این مشکل خداحافظی کنیم.

اختراع بزرگ جنرال موتورز که موبایل سازها عاشقش می شوند، شگفتانه خالق کادیلاک برای دنیای فناوری

بامداد زندباف: با توجه به اینکه نمایشگرهای لمسی به تدریج در حال گرفتن جای دکمه ها در ماشین ها هستند, لکه دار شدن این صفحه ها دردسر ساز شده. البته همواره می توانیم به یاری پارچه های ریز الیاف از شر این لکه ها خلاص شویم. با این حال شرکت خودرو سازی جنرال موتورز (سازنده خودروهای کادیلاک، شورولت و بیوک) راهکار مناسب تری دارد. به گفته گیزمودو(Gizmodo) جنرال موتورز طرح نوی برای نمایشگری به ثبت رسانده که اتوماتیک تمیز می گردد.

طبق گزارش ها در این فناوری در میان پیکسل های آبی, قرمز و سبز پیکسل های فرابنفش هم تعبیه شده.

مثل نور فرابنفش, نور منعکس شده از پیکسل ها برای چشم انسان قابل تماشا نیست, بنابراین تاثیری روی تصویر روی صفحه ندارد. علاوه بر پیکسل های بنفش, این صفحه روکش تقویت کننده نور مبتنی بر اکسید های فلزی هم دارد.

اگر برای شما سوال پیش آمده که این دو ویژگی چگونه منجر به تمیز شدن صفحه می شوند, باید گفت که به وسیله واکنش های شیمیایی این اتفاق می افتد.

روکش تقویت کننده نور زمانی که در معرض نور فرابنفش قرار می گیرد, نور را جذب می نماید و به یاری رطوبت موجود در هوا واکنش شیمیایی ایجاد می نماید. مواد طبیعی به جا مانده از اثر انگشت, پس ماند های روغن و چربی مواد خوراکی در طول این واکنش تجزیه می شوند. پس از انتها این واکنش همه چیز خشک و همچون غبار ناپدید می گردد.

با اینکه نور طبیعی می تواند نقش نور فرابنفش را بازی کند, اما پیکسل های فرابنفش همچنان لازم هستند. برای مثال, خیلی از ماشین ها شیشه دودی دارند که جلوی نور خورشید را می گیرد و این امکان هم وجود دارد که راننده در تاریکی از این ویژگی استفاده کند.

اما اگر بیصبرانه منتظر استفاده از این فناوری روی ماشین نو جنرال موتورز یا دیگر فناوری ها هستید باید مدتی صبر کنید.جنرال موتورز اعلام نکرده که می خواهد از این تکنولوژی استفاده کند یا خیر. این احتمال وجود دارد که این فناوری تا چند سال آینده عرضه گردد یا کلا عرضه نگردد.

امیدواریم این تکنولوژی عرضه گردد تا از شر لکه ها روی صفحه خلاص شویم.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اختراع بزرگ جنرال موتورز که موبایل سازها عاشقش می شوند، شگفتانه خالق کادیلاک برای دنیای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع بزرگ جنرال موتورز که موبایل سازها عاشقش می شوند، شگفتانه خالق کادیلاک برای دنیای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید