افزایش قیمت کالا های اساسی ممنوع شد

به گزارش سریال شهرزاد، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تا انتها سال افزایش قیمت کالا ها به ویژه کالا های اساسی را نداریم و تأکید دولت بر این است.

افزایش قیمت کالا های اساسی ممنوع شد

به گزارش تسنیم، عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان شب گذشته در جمع سریال شهرزاد با اشاره به اینکه قوانین زیادی برای شفاف سازی شبکه های تأمین و توزیع کالا در کشور وجود دارد گفت: واحد های صنفی مکلف هستند قیمت را روی کالا نصب نمایند.

وی با بیان اینکه فروشنده باید فاکتور فروش به خریدار بدهد و این حق مسلم یک مشتری است افزود: برای اینکه این ابهامات رفع گردد درج قیمت فراورینمایندگان روی کالا در دستور کار نهاده شد و از فراورینمایندگان درخواست کردیم این عدد را روی کالا بزنند.

رییس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان با اشاره به اینکه سازمان مالیاتی نیز مالیات را بر اساس همین عدد حساب می نماید گفت: در آنالیز اجرا شده 84 هزار قلم کالا در کشور رشد قیمت توزیع تا 120 درصد داشتند.

وی با اعلام اینکه با درج قیمت فراورینمایندگان روی کالا دیگر قیمت توزیع افزایش نخواهد داشت و هیچ سوءاستفاده ای نخواهد شد ادامه داد: در این صورت خود مردم هم مطالبه گر هستند.

تابش با ابراز اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال این نیست که رقابت از دست برود افزود: هیچ کالای مصرفی نباید بالای 30 درصد قیمت فراوری به فروش برسد و خود مردم قیمت ها را کنترل می نمایند.

وی با بیان اینکه کرایه حمل، انبار، کارگر، آب، برق و همه این ها در دل 30 درصد دیده شده است و هیچ فروشنده ای حق ندارد بیشتر از آن بگیرد مطرح کرد: 3 هزار و 3 نوع کالا مشمول درج قیمت کالا شده است و خود مصرف نمایندگان می توانند قیمت ها را کنترل نمایند که گران تر نخرند.

رییس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان با یادآوری اینکه قیمت درج شده با مالیات بر ارزش افزوده کالاست گفت: یکی از راه های نظارت، شفاف کردن اطلاعات است و این سیستم مردم را ناظر بر خرید خودشان می نماید.

وی با اعلام ممکن است در دو ماه آینده تفاوت قیمت کالا ها را داشته باشیم تا کالا های گذشته کاملاً به فروش برسد افزود:، اما بعد از آن تمام کالا های فراوریشده باید قیمت فراورینمایندگان روی آن ها درج شده باشد.

تابش با تأکید به در زمان حاضر هیچ ممنوعیتی برای عرضه کالا هایی که قبل از قانون درج قیمت مصرف نماینده روی کالا وجود دارد در بازار نیست و آن کالا ها باید به فروش برسد گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند گزارشات خود را به سامانه وزارت صمت و سامانه ادارات صمت در استان ها به شماره 124 گزارش نمایند.

وی با تصریح به اجرای این طرح به نفع مردم و مصرف نمایندگان است و امیدواریم مردم به ما یاری نمایند ادامه داد: برترین ابزار نظارتی در بازار خود مردم هستند و باید به عنوان یک مصرف نماینده اجازه ندهند حق آن ها تضییع گردد و مردم با کنترل قیمت فراورینماینده و مصرف نماینده می توانند نتیجه گیری نمایند که گرانفروشی می گردد یا خیر.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری میوه شب عید سال جاری به میزان کافی ذخیره سازی شده است و نگرانی از این بابت نیست اظهار داشت: تا خاتمه سال هیچ افزایش قیمتی در کالا ها به ویژه کالا های اساسی مردم نخواهیم داشت و تأکید دولت بر این است.

منبع: فرارو

به "افزایش قیمت کالا های اساسی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت کالا های اساسی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید