تظاهرات الجزائری ها علیه مقامات کشورشان

به گزارش سریال شهرزاد، صدها تن از شهروندان الجزائری برای بیست و یکمین آدینه متوالی و به رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در پایتخت این کشور و شهرهای دیگر تظاهراتی را علیه نخست وزیر و رئیس جمهور موقت این کشور به راه انداختند.

تظاهرات الجزائری ها علیه مقامات کشورشان

به گزارش سریال شهرزاد، به نقل از الجزیره، شهروندان الجزائری در بیست و یکمین آدینه متوالی از تحرکات مردمی خود خواهان برکناری شخصیت های نظام سابق و گشایش مسیری در مقابل راه حل سیاسی برای بحران کنونی این کشور و نیز تضمین برگزاری انتخابات آزاد و شفاف شدند.

تظاهرکنندگان در پایتخت و استان های دیگر با سر دادن شعارهایی خواهان برکناری بقایای رژیم سابق به ویژه عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهور موقت و نورالدین بدوی، نخست وزیر این کشور شدند.

ساعات اولیه صبح آدینه نیروهای امنیتی در میدان های پایتخت به ویژه میدان البرید به صورت گسترده مستقر شدند و به رغم این که تعداد تظاهرکنندگان در ابتدا کم بود به تدریج پس از اقامه نماز آدینه افزایش یافت و تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی برکناری شخصیت های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق الجزائر، آزادی بیان، عملی شدن ماده هفت و هشت قانون اساسی این کشور که تاکید دارد مردم منبع هر قدرتی هستند، خواهان شدند.

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی از جمله دولت مدنی و نه نظامی سر دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تظاهرات الجزائری ها علیه مقامات کشورشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات الجزائری ها علیه مقامات کشورشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید