توانمندی های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه

به گزارش سریال شهرزاد، جاذبه های گردشگری ایلام از تنوع گیاهی و طبیعت گرفته تا بناهای تاریخی، آثار تاریخی گذشته، اماکن مذهبی و فرهنگی، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس های محلی مورد علاقه مردم از سراسر دنیا است.

توانمندی های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه

به گزارش سریال شهرزاد، توریستی در سراسر دنیا یکی از موضوعات مهم و استراتژیک محسوب می گردد، زیرا در توریستی هر منطقه علاوه بر شناخت جاذبه های تاریخی، تفریحی و توریستی، طبیعت و … با آداب و رسوم، فرهنگ، غذاها، لباس و بسیاری دیگر. با مسائل آن منطقه آشنا شد. از سوی دیگر صنعت توریستی با توجه به مزایایی که در زمینه های مالی، رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال، بهبود شرایط زندگی، ارتقای انسجام اجتماعی و تبادل فرهنگی دارد، می تواند به کاهش مسائل جدی مالی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یاری کند.

ظرفیت های توریستی ایلام

در کشور ما حوزه توریستی هم در سطح محلی و منطقه ای و هم در سطح ملی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت از پتانسیل بالایی در جذب توریست از سایر نقاط دنیا برخوردار است. دارای مکان های بکر و تاریخی در تمام نقاط کشور است.

استان ایلام یکی از استان های کشور است که تمامی نقاط آن از ظرفیت های توریستی فراوانی برخوردار است، بنابراین جاذبه های توریستی استان از تنوع گیاهی و طبیعت گرفته تا بناهای تاریخی، آثار تاریخی گذشته، اماکن مذهبی و فرهنگی، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس های محلی و حتی سبک زندگی هر شهر و منطقه مورد علاقه مردم از سراسر دنیا است.

جاذبه های توریستی دهلران نیازمند سرمایه گذاری است

یک کارشناس توریستی در تبادل نظر با خبرنگار بازار گفت: شهرستان دهلران یکی از بخش های استان ایلام است که دارای جاذبه های توریستی و طبیعتی زیبا است و به علت جاذبه های فراوان در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و مذهبی همیشه یکی از این شهرستان ها محسوب می گردد. محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد توریستی ایران است که به همین علت سالانه توریستان ایرانی و خارجی زیادی از این شهر تماشا می نمایند.

کارشناس توریستی: توریستی سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند بخش قابل توجهی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را جذب کند و عایدی پایداری برای جمعیت آن منطقه ایجاد کند.

علیرضا احمدی گفت: یکی از مواردی که همیشه با نام این شهر همراه بوده، وجود جاذبه های توریستی طبیعی و بکر و آثار تاریخی با قدمت قرون گذشته در نقاط مختلف این شهرستان است. به یکی از زیباترین نقاط استان ایلام تبدیل شده است.

وی اعلام کرد: از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان به غار خفاش، چشمه قیر، تپه علی کش، گمرک قدیم و سراب آب گرم در جنوب شرقی دهلران، چشمه ای وجود دارد که ترکیبی از قیر و آب گرم از آن خارج می گردد.

احمدی توضیح داد: توریستی سلامت و تندرستی در واقع صنعتی است که می تواند بخش قابل توجهی از گردش مالی یک شهر یا استان و حتی کشور را جذب کند و عایدی پایداری برای مردم آن منطقه ایجاد کند.

چشمه های آب گرم دهلران ایلام برای سرمایه گذاری در حوزه توریستی سلامت معرفی گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: برای توسعه زیرساخت های آبگرم دهلران اخیراً از سکوهای طبیعت گردی حاشیه جاده از آبگرم استفاده شده است.

فرزاد شریفی گفت: از محل اعتبار تملک دارایی استان 75 سکو به مساحت 16 متر مربع با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ایلام: در راستای سرمایه گذاری و توسعه توریستی سلامت در استان آبگرم دهلران، ایلام معرفی گردیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم تامین روشنایی مسیر چشمه ها است، اضافه کرد: برای روشنایی مسیر آبگرم ها 15 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ایلام گفت: در راستای سرمایه گذاری و توسعه توریستی سلامت در استان ایلام، چشمه آبگرم دهلران معرفی گردیده است.

هم اکنون شهر و شهرستان دهلران و استان ایلام می توانند از این منبع خدادادی بهره مند شوند و حتی از آن به عنوان یک برند ممتاز در کشور و حتی دنیا نام ببرند.

آنالیز ها نشان داده است که صنعت توریستی دهلران نه تنها از قابلیت های رشد و توسعه بسیار بالایی برخوردار است، بلکه توسعه صنعت توریستی یکی از مهم ترین منابع عایدیی این منطقه محسوب می گردد که البته در سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است. زیاد بوده است.

متاسفانه در ایلام و به ویژه دهلران شرایط زیرساخت ها در حوزه توریستی آنطور که باید نیست و همیشه با مسائلی مانند عدم دسترسی به راه های ارتباطی استاندارد، کمبود اقامتگاه های بوم گردی، کمبود اعتبار و کمبود جاذبه روبرو هستند. سرمایه گذاران، عدم حفاظت و بازسازی آثار تاریخی و باستانی، عدم دسترسی به برق، گاز، آنتن دهی تلفن، عدم فرهنگ سازی و معرفی جاذبه های توریستی.

با توجه به فضای غنی مذهبی، فرهنگی، تاریخی و سبز استان ایلام و به تبع آن شهرستان دهلران، رونق توریستی و تامین زیرساخت ها یکی از نیازهایی است که نقش مهمی در توسعه صنعت توریستی، مالی دارد. رونق و توسعه استان. و باید به اطلاع مسئولان مربوطه برسد.

منبع: دنیای سفر

به "توانمندی های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید