تولید پیله ابریشم در مداراقتصادی قرار گرفت، 97 درصد هدف تولید محقق شد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: تولید پیله ابریشم در کشور در مدار اقتصادی شدن قرار گرفت.

تولید پیله ابریشم در مداراقتصادی قرار گرفت، 97 درصد هدف تولید محقق شد

به گزارش سرویس اقتصادی سریال شهرزاد، عدیل سروی زرگر گفت: برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در پنج حوزه احیای باغات توت، ارتقای کیفیت تخم نوغان، آموزش و توانمندسازی کشاورزان و کارشناسان و پرورش پاییزه، تولید پیله ابریشم را اقتصادی تر کرده است.

وی میزان تولید پیله تر ابریشم در بهار و پاییز سال جاری را 1701 تن عنوان نمود و گفت: سال جاری 97 درصد هدف تولید محقق شد و به رکورد 13 ساله تولید دست یافته ایم.

رئیس مرکز نوغانداری کشور میزان تولید پیله ابریشم در سال 79 و 89 را به ترتیب 520 و 570 تن بیان نمود.

سروی زرگر اضافه کرد: با تولید 1701 تن پیله تر ابریشم، میزان خوداتکایی صنعت فرش و منسوجات ابریشمی به تولید داخل ظرف سه سال اخیراز 28 درصد به 52 درصد ارتقا یافته است.

وی درباره عملکرد تولید نیز شرح داد: میانه عملکرد تولید پیله تر ابریشم کشوری نیز به ازای هر جعبه پرورش تخم نوغان به 37 کیلو گرم رسیده و این در حالی است که بهره برداران نمونه 55 تا 60 کیلو گرم از این محصول را به ازای هر جعبه تخم نوغان تولید می کنند.

رئیس مرکز نوغانداری کشور گفت: سالانه 46 هزار جعبه تخم نوغان میان تولیدکنندگان توزیع می شود و برای سال آینده 50 هزار جعبه تخم نوغان از سوی سازمان های جهاد کشاورزی برای پرورش کرم ابریشم درخواست شده است.

وی درباره پرورش دوم یا پرورش پاییزه کرم ابریشم اذعان داشت: پس از 23 سال وقفه، از سه سال پیش پرورش پاییزه در شش استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شاقتصادی و تهران به صورت پایلوت به اجرا درآمده و در پاییز سال جاری 376 جعبه تخم پرورش نوغان در اختیارتولیدکنندگان قرار گرفت.

سروی زرگر اضافه کرد: پرورش پاییزه در اقلیم هایی که فصل خزانشان با تاخیر شروع می شود، امکان پذیر است.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

به "تولید پیله ابریشم در مداراقتصادی قرار گرفت، 97 درصد هدف تولید محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید پیله ابریشم در مداراقتصادی قرار گرفت، 97 درصد هدف تولید محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید