دیدنی های برلین

به گزارش سریال شهرزاد، اگر شما یکی از علاقه مندان به سفرهای تاریخی و دیدن کردن از موزه شهر های جهان هستید حتمن سفر و گشت و گذار در شهر برلین ، یکی از بزرگترین موزه شهر های جهان به شما توصیه می گردد. این شهر پر از پارک ها، فستیوال های موسیقی و فیلم، رستوران ها، مجسمه ها و معماری های عجیب و دیدنی است. برای اینکه کمی بیشتر با این شهرزیبای تاریخی آشنا شوید با این مقاله همراه باشید. در ادامه به طور مختصر دیدنی های برلین معرفی خواهند شد.

دیدنی های برلین

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)

در انتهای کوچه اونتا دین لیدن، در دیوار شهر برلین، دروازه زیبایی به نام براندبورگ وجود دارد که از زمان سقوط دیوار برلین به نمادی از اتحاد آلمان تبدیل شده است و هم اکنون از زیباترین جاذبه های گردشگری آلمان شمرده می گردد.

مجلس (Reichstag)

ساختمان مجلس یک ساختمان تاریخی است که پس از سقوط دیوار برلین بازسازی شده است. ولی گنبد اصلی و قدیمی جای خود را به یک گنبد شیشه ای مدرن داد . این ساختمان با معماری فوق العاده اش هنوز به عنوان مجلس آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار برلین (Berlin Wall)

اگر چه بسیاری از دیوار برلین از زمانی در زمانی که آلمان شرقی و غربی یکی شدند خراب شد اما، در سمت شرقی دیوار یک گالری با طول بیش از یک کیلومتر وجود دارد که اصلی ترین بخش دیوار است و هنوز خراب نشده است.

میدان الکساندر (Alexanderplatz)

در منطقه مرکزی میت برلین، یک میدان معروف به نام میدان الکساندر واقع شده است که از معماری های جاه طلبانه جمهوری دموکراتیک آلمان به حساب می آید. یک برج تلویزیونی 365 متری نیز، در این میدان واقع شده است.

یادبود هولوکاست (Holocaust Memorial)

در برلین یک یادبود برای قربانیان فاجعه هولوکاست واقع شده است که 60سال پس از سقوط رژیم نازی ها ایجاد شده است. این یادبود از 2711 بلوک بتونی در اندازه های مختلف تشکیل شده است.

جزیره موزه (Museum Island)

در این جزیره موزه پنج موزه قرار گرفته است که این موزه ها همگی در کنار یک دیگر هستند، ولی در طول یک قرن ساخته شده اند. آخرین موزه از این مجموعه پنج تایی نیز موزه پرگامون است که در سال 1930 افتتاح شده است. در این موزه یک دروازه بابلی و یک محراب بزرگ پرگامون قرار گرفته است که آن را از دیگر موزه ها جدا می نماید.

کاخ شارلوتنبرگ (Charlottenburg Palace)

اوایل قرن هجدهمی در منطقه شارلوتنبرگ برلین، یک کاخ باروک به نام کاخ شلوس شارلوتنبرگ ساخته شده است. این کاخ یکی از تجملی ترین و پر تزئین ترین کاخ های جهان است که چند بخش از آن برای ملاقات عموم مردم با ز است.

میدان پتزداما (potsdamer platz)

میدان پتزداما زمانی یکی از پر رفت و آمد ترین گذر راه های اروپا بود که پس از جنگ جهانی کاملا نابود شد. در سال 1998 این میدان با معماری جدید و مدرن دوباره افتتاح شد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

در قرن 19برای یادبود قیصر ویلهلم یک کلیسا ساخته شد که امروزه تا حدود زیادی نابود شده است. این نابودی یادآور نابسامانی های جنگ است. گفتنی است که در سال 1960 کلیسای مدرنی در کنار این برج نابود شده ساخته شده است.

منبع: جاده های سبز

به "دیدنی های برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید