روسیه ادعای ترکیه در مورد انهدام سامانه های سوریه را تکذیب کرد

به گزارش سریال شهرزاد به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: ارزیابی ارائه شده به رئیس جمهور ترکیه در مورد اثربخشی استفاده از پهپادهای حمله هوایی در استان ادلب و انهدام هشت سامانه پدافند هوایی پانتسیر سوریه، ادعایی خلاف واقع و اغراق آمیز است.

روسیه ادعای ترکیه در مورد انهدام سامانه های سوریه را تکذیب کرد

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، بخش اصلی سامانه پدافند هوایی سوریه از جمله سامانه های پانتسیر عمدتاً در حوالی دمشق، پایتخت این کشور مستقر هستند.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که یگانهای نیروهای مسلح سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب تنها به وسیله چهار سامانه پدافند هوایی پانتسیر محافظت می شوند. وزارت دفاع روسیه در ادامه اضافه کرد که تنها دو سامانه پانتسیر در حمله های سنگین پهپادهای ترکیه متحمل خسارت شده اند.

در انتها این بیانیه آمده است: در حال حاضر، عملیات تعمیر [این سامانه ها] تقریباً به اتمام رسیده است.

شایان ذکر است که وزارت دفاع روسیه پیش از این در بیانیه ای از دیدار و رایزنی سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور با خلوصی آکار همتای ترکیه ای وی خبر داد. طبق این بیانیه، محور گفتگوی وزرای دفاع دو کشور شرایط در ادلب سوریه بوده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه نیز ساعاتی پیش در بیانیه ای رسمی گفت که نشست هیئت های نظامی ترکیه و روسیه در چارچوب توافق طرفین در 5 مارس 2020، آغاز شد.

گفتنی است فرایند برقراری آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه در پی توافق سران کشورهای ترکیه و روسیه، از ساعت 00:01 بامداد جمعه (6 مارس) آغاز شد.

این در حالی است که ترکیه علاوه بر تجاوز به خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و منشور ملل متحد از تروریست های مورد حمایت آنکارا نیز دفاع کرده و تسلیحات مورد نیاز آنها را برایشان تأمین می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه ادعای ترکیه در مورد انهدام سامانه های سوریه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ادعای ترکیه در مورد انهدام سامانه های سوریه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید