صندوق حمایت از نویسندگان و مؤلفان در یزد تشکیل می گردد

به گزارش سریال شهرزاد، علی غیاثی ندوشن، صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در دانشگاه یزد با اشاره به صدور مجوز پیش از چاپ کتاب گفت: با توجه به اینکه فقط قم و تهران مجوز چاپ کتاب دارند از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست نموده ایم که در یزد نیز این مجوز را داشته باشیم و کلیات آن پذیرفته شده و ادامه آن تا سال آینده نیز طول خواهد کشید.

صندوق حمایت از نویسندگان و مؤلفان در یزد تشکیل می گردد

وی توضیح داد: تا چندین سال پیش بخش تازه های کتاب در بخش کتابخانه امام علی(ع) یزد وجود داشت اما با چند سال وقفه، تصمیم به راه اندازی آن گرفته ایم که به زودی فعال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: بحث تشکیل انجمن اهل قلم با حضور جمعی از اساتید به عنوان هیئت مؤسس ایجاد خواهد شد و به عنوان تشکل علمی و صنفی با نویسندگان استان با موضوع اساتید دانشگاه ارتباط خواهند داشت.

وی گفت: در این راستا پیش نویس اساسنامه آن ایجاد شده و انتخابات آن در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

غیاثی ندوشن اضافه کرد: در استان به صورت ماهانه نشست های نقد و آنالیز کتاب برگزار خواهیم کرد که با مدیریت علمی و اساتید دانشگاه نقد و آنالیز کتابهای جدید صورت می گیرد و این نقطه ضعف در استان نیز حل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد توضیح داد: استفاده از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه نیز از دیگر موارد همکاری اداره ارشاد استان با دانشگاه یزد است که می توان در قالب های متفاوت این همکاری را ادامه داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صندوق حمایت از نویسندگان و مؤلفان در یزد تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق حمایت از نویسندگان و مؤلفان در یزد تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید