فرآیند تأمین قطعات سری آیفون 14 اپل در حال اجرا است

به گزارش سریال شهرزاد، به گفته نشریه تایوانی DigiTimes، تأمین کنندگان اپل فرآیند تأمین قطعات مدل های سری آیفون 14 را شروع نموده اند که انتظار می رود طبق روال هر سال در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به کاربران معرفی شوند. این گزارش ظاهراً به قطعاتی اشاره دارد که برای مونتاژ نهایی مدل های آیفون 14 طی چند ماه آینده به تولیدکنندگانی مانند فاکسکان ارسال خواهند شد.

فرآیند تأمین قطعات سری آیفون 14 اپل در حال اجرا است

در این گزارش آمده که تأمین نمایندگان قطعات اپل، به تازگی کار خود را برای تأمین قطعات نسل بعدی سری آیفون که قرار است اواخر سال جاری عرضه گردد، شروع نموده اند. شایعات حاکی از آن است که تغییرات بزرگی به ویژه در مدل های پرو آیفون 14 در راه است. طبق تصاویر و گزارش های اخیر، مدل های پرو آیفون 14 در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برند که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند.

بعلاوه اطراف نمایشگر را حاشیه های باریکی پوشانده که همین مقوله ظاهر متفاوتی برای این گوشی های هوشمند ایجاد نموده است. انتظار می رود که مدل های مذکور حسگر دوربینی داشته باشند که آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود. رندر های آیفون 14 پرو که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده، نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد. به نظر می رسد که نمایشگر این گوشی نسبت به نسل قبلی کمی بلندتر است و باید به افزایش 5 تا 10 درصدی ارتفاع آن نیز اشاره کنیم.

بارزترین تغییرات مدل های پرو سری آیفون 14 مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین این گوشی ها برآمدگی نسبتاً زیادی دارند. بعلاوه مقدار سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. گفته می گردد که مقدار سنسور دوربین این گوشی ها بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی است.

باید اشاره کنیم این دوربین نو، کاربران مدل های پرو سری آیفون 14 را قادر می سازد تا در وضوح 8K فیلم برداری کند. محصولات اپل تا همینجا بدون بهره مندی از سنسورهای قدرتمند هم در زمینه فیلم برداری بی نظیر بوده اند و قطعا با اضافه شدن چنین قابلیتی، آیفون ها حتی بیشتر از این می توانند در زمینه فیلم برداری درخشان ظاهر شوند.

در خصوص پردازنده سری نو گوشی های پرچم دار اپل باید گفت که بر اساس آنچه تا به امروز می دانیم، مدل های غیر پرو سری آیفون 14 همچنان از تراشه A15 بایونیک استفاده می نمایند. این تراشه در نسل فعلی گوشی های سری آیفون 13 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. بعلاوه گفته می گردد تنها گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مجهز به نوترین پردازنده اپل که A16 بایونیک نام دارد، خواهد بود. در حالی که گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 مکس از از تراشه A15 بایونیک به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد، اما به جای 4 گیگابایت حافظه رم از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

قابلیت دیگری که احتمالاً تنها در اختیار کاربران مدل های پرو سری آیفون 14 قرار می گیرد، قابلیت نمایشگر همواره روشن است. در این زمینه، مارک گورمن، روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ، در خبرنامه هفتگی Power On اعلام نمود که سیستم عامل iOS 16 بالاخره قابلیت محبوب نمایشگر همواره روشن را برای کاربران گوشی های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس ارائه خواهد نمود.

گفته می گردد که همه مدل های سری آیفون 14 با دوربین سلفی پیشرفته تر و پشتیبانی از فناوری فوکوس اتوماتیک در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید اشاره کنیم که دیافراگم گسترده تر اجازه می دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل های آیفون 14 برسد.

سال گذشته، هر چهار مدل آیفون 13 در تاریخ 14 سپتامبر (23 شهریور) معرفی شدند، در 17 سپتامبر (26 شهریور) برای پیش فروش در دسترس قرار گرفتند و در 24 سپتامبر (2 مهر) در ایالات متحده آمریکا و بیش از 30 کشور دیگر عرضه شدند. برای سال جاری نیز انتظار داریم که این فرایند حفظ گردد و احتمالاً طبق شایعات، سری آیفون 14 در تاریخ 22 شهریور ماه (13 سپتامبر 2022) به کاربران معرفی خواهد شد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "فرآیند تأمین قطعات سری آیفون 14 اپل در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند تأمین قطعات سری آیفون 14 اپل در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید