لوزه سوم چیست؟ درمان لوزه سوم در طب سنتی و عمل لوزه

به گزارش سریال شهرزاد، در طب سنتی، بزرگی و التهاب لوزه ها و لوزه سوم را ناشی از سردی حلق و گلو میدانند. غرغره آب و نمک دریا، بهترین درمان برای التهاب لوزه سوم است.

لوزه سوم چیست؟ درمان لوزه سوم در طب سنتی و عمل لوزه

در اینمطلب قصد داریم به سوالات شما در رابطه با بیماریهایمختلف مربوط به لوزه، شامل التهاب و عفونت لوزهها، عمللوزه سوم در بچه ها و راهکارهای درمان بیماریهایلوزه در طب سنتی آشنا کنیم. با توجه به اینکه لوزههابخشی از سیستم دفاعی بدن را در بر میگیرند لزوم توجه به سلامت و مراقبتهای پزشکیدر این مورد لازم است. برای آشنایی بیشتر در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوزه سومچیست؟

لوزه هابافت های لنفاوی هستند که داخل و دو طرف انتهایی دهان (محل اتصال حلق به دهان)قرار گرفته اند.لوزه سوم نیز نوعیبافت لنفاوی بوده که در انتهای حلق بینی قرار گرفته است. لوزه ها به عنوان غدد لنفاوی عظیمی که در سر راهتنفس و عبور غذا قرار گرفته اند و بدن را از ورود میکروب ها مصون می دارند از اهمیتخاصی برخوردار هستند. از طرف دیگر لوزه ها در صورت عفونت عظیم می شوند و می تواننداشکالاتی را در بدن انسان به وجود بیاورند.

چه کسانیبیشتر در معرض خطر عفونت و التهاب لوزهها قرار دارند؟

بچه ها بیشتراز سایر افراد در معرض ابتلا به عفونت ها و ناراحتی های مربوط به لوزه ها قراردارند. ناراحتی های مربوط به چرکی شدن لوزه ها در میان بچه ها زیر هفت سال بیشتربه چشم می خورد و این به خاطر این است که بچه ها به دلیل تکامل نیافتن سیستم ایمنیبدنشان بیشتر از سایرین در معرض سرماخوردگی ها و بیماری های عفونی و ناراحتی هایمربوط به مجاری تنفسی قرار دارند و در نتیجه بیشتر در خطر عفونت و التهاب لوزهقرار می گیرند.

درمان بیماریهایلوزه در طب سنتی

در طب سنتیاعتقاد بر آن است، که عظیمی و التهاب لوزهها و لوزه سوم در بچه ها ناشی از سردی حلق وگلو است. راهکارهایی نیز برای درمان آن پیشنهاد شده و گفته شده است که طول دورهدرمان بیشتر از 120 روز به طول می انجامد. این راهکارها عبارتند از:

1. مصرف عسل

توصیهمیگردد یک قاشق غذاخوری عسل صبح ناشتا و یک قاشق غذاخوری شب، موقع خواب خورده گردد.

2. غرغرهکردن

  • غرغره باآب و نمک دریا روزی دو مرتبه از توصیههای طب سنتی برای درمان بیماریهایمربوط به لوزه است.
  • یکی دیگراز راههای درمان لوزههای عظیم، غرغره جوشانده پوست درخت اقاقیا است. بهاین منظور پوست درخت اقاقیا را بکوبید و آن را در آب جوش بریزید. سپس محلول را صافنموده کمی نمک به آن اضافه کنید و با آن غرغره کنید.
3. اقتصادیدنروغن

مرحله بعددرمان لوزهها، روغن اقتصادی گلو با روغن سیاه دانه هر شب قبل ازخواب است.

4. خوردنغذاهای گرم

بهتر استفرد بیمار از مصرف غذاهای سرد پرهیز نموده، و خوراکهای باطبع گرم را به ویژه در شبانگاه و وعده شام بیشتر مصرف کند.

عمل لوزه سوم در بچه ها

چنانچهلوزههای بچه ها از حالت طبیعی و عادی بزگتر باشد و همراه با علائم و مشکلاتی نظیرتنفس دهانی کودک، خر و پف، تحریکات مزمن گلو، عفونت مکرر گوش و سینوسها و ... برایکودک باشد، توصیه پزشکان به عمل جراحی و برداشتن لوزههااست. وجود لوزهها در بچه ها تا سن شش ماهگی لازم و لازم است، لیکنبعد از شش ماهگی سیستم دفاعی بدن قدرتمندتر شده و برداشتن لوزههامانند برداشتن سطلی آب از دریا است. با این وجود لزوم انجام این جراحی بایستی توسطپزشک متخصص تشخیص داده گردد.

عمل جراحیلوزه سوم، بسیار ساده بوده و به وسیله دهان صورت میگیرد و چند دقیقه بیشتر طولنمیکشد. در صورتیکه احتیاج به این عمل و برداشتن لوزههاتوسط پزشک تایید شده باشد هیچ راه درمانی دیگری غیر از انجام عمل جراحی برای آنوجود ندارد، به ویژه در مواقعی که فرد با اختلالات شدید تنفسی و بروز آپنه در خوابروبه ور شده باشد. آپنه حالتی است که در آن لوزه چپ و لوزه راست نیز همراه با لوزهسوم عظیم شده، در این حالت شرایط تنفس کودک بسیار سخت شده و منجر به قطع موقتیتنفس کودک در خواب میگردد.

لازم بهذکر است، هیچ مدرکی دال بر به وجود آمدن هر گونه مسئله ای بعد از برداشتن لوزهها دربچه ها وجود ندارد. در واقع میتوان گفت که لوزههاتنها در دوران نوزادی کاربرد دارد و در عظیمسالان هیچ گونه عملکرد خاصی ندارد.

گردآوری: مجله اینترنتی سریال شهرزاد

منبع: setare.com

به "لوزه سوم چیست؟ درمان لوزه سوم در طب سنتی و عمل لوزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوزه سوم چیست؟ درمان لوزه سوم در طب سنتی و عمل لوزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید