موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس است ، شبکه قدرتمندی مانع حذف کنکور می گردد

به گزارش سریال شهرزاد، یکی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس است، گفت: شبکه قدرتمندی وجود دارد که به آن مافیای کنکور می گویند و این شبکه اجازه اجرای قانون حذف کنکور را نمی دهد.

موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس است ، شبکه قدرتمندی مانع حذف کنکور می گردد

به گزارش گروه دانشگاه سریال شهرزاد، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر ستاد ملی کرونا است بنابراین نمایندگان از محل های برگزاری آزمون سراسری بازدید می نمایند تا شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی را در زمان برگزاری آزمون آنالیز نمایند.

شاکری اضافه کرد: فرمی در مجلس شورای اسلامی تهیه شده که نمایندگان مجلس در هنگام بازدید از حوزه های امتحانی آزمون سراسری آن را تکمیل می نمایند تا براساس این فرم ها طی روز های آینده فرایند برگزاری آزمون سراسری در دوران کرونا مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: در بدو ورود و در ورودی دانشگاه از سمت خیابان حافظ ترافیکی مشاهده نشد این درحالی است که در سال های قبل با مشکل ترافیک و تجمع والدین در مقابل درب دانشگاه محل برگزاری آزمون سراسری روبرو بودیم.

وی گفت: تجمع داوطلبان در هنگام ورود به بعضی حوزه های امتحانی و خروج از آنها نیز اگر تداوم پیدا کند باید فرم مناسب تری برای آن درنظر گرفته گردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در فرایند بازدید از حوزه نحوه عملکرد مراقبین، داوطلبان و فرایند رعایت پروتکل های بهداشتی مورد آنالیز نهاده شد.

وی اعلام کرد: در دو سه کلاس محل برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد جایگاه های چیده شده زیاد بود که این فرایند باید اصلاح گردد.

شاکری گفت: سال جاری آزمون سراسری به دلیل بیماری کرونا با شرایط خاص برگزار گردید و همین امر موجب شد تا داوطلبان فشار بیشتری را تحمل نمایند.

وی مطرح نمود: در بعضی موارد شاهد آن بودیم که ستاد ملی کرونا در فرایند تصمیم گیری برای برگزاری آزمون سراسری تحت تاثیر عوامل بیرونی اقدام کرد که تصمیمات متفاوت در این زمینه موجب فشار بیشتر بر داوطلبان و خانواده های آن ها شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، یادآورشد: مصوبه حذف کنکور مربوط به چندسال گذشته است، اما این مصوبه اجرایی نشده است. درواقع می توان گفت یک شبکه منتفع در کشور وجود دارد که نمی گذارد این مصوبه اجرایی گردد.

شاکری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نظارت نماینده است و نمی تواند فعالیت اجرایی داشته باشد.

وی تاکید نمود: شبکه قدرتمندی وجود دارد که به آن مافیای کنکور می گویند و این شبکه اجازه اجرای قانون حذف کنکور را نمی دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برگزاری آزمون سراسری فشار روانی سنگینی به داوطلبان و خانواده های آن ها وارد می نماید.

شاکری تاکید نمود: درخصوص فرایند بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ستاد ملی کرونا تصمیم گیر است و مجلس وظیفه نظارتی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس است ، شبکه قدرتمندی مانع حذف کنکور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع حذف کنکور در دستور کار مجلس است ، شبکه قدرتمندی مانع حذف کنکور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید