مجلس اروپا با لغو تغییر ساعت ها موافقت کرد

به گزارش سریال شهرزاد، تهران - خبرنگاران - به گزارش دویچه وله، با رای مجلس اروپا به لغو زمان تابستانی (جلو کشیدن ساعت ها)، اروپا یک گام به انتها این برنامه زمانی نزدیک شد.

مجلس اروپا با لغو تغییر ساعت ها موافقت کرد

تارنمای آلمانی دویچه وله دیروز (6 فروردین) اطلاع داد که در جلسه روز سه شنبه، اکثریت قاطع نمایندگان مجلس اروپا (410 موافق در برابر 192 مخالف) به کشورهای عضو فرصت دادند که تا آوریل 2021 (فروردین / اردیبهشت 1400) در خصوص تداوم یا انتها تغییر ساعت ها در محدوده جغرافیایی خود تصمیم گیری نمایند.

به نوشته تارنمای دویچه وله، تمام 28 کشور عضو باید تا دو سال دیگر کمیسیون اروپا را از تصمیم خود آگاه ساخته و با دستگاه اجرایی اتحادیه هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا تصمیماتشان بر عملکرد بازار واحد اروپایی تاثیری نگذارد.

سال گذشته و پس از آنکه نظرسنجی سراسری اتحادیه اروپا نشان از حمایت از لغو برنامه تغییر ساعات بود، کمیسیون اروپا پیشنهاد کنار گذاشتن این برنامه را عنوان نمود. با این حال، بازوی اجرایی اتحادیه متهم است که با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس اروپا (اوائل خرداد) در این رای گیری تعجیل نموده است.

3 میلیون نفر از 4 میلیون و 600 هزار شرکت نماینده در نظرسنجی مذکور آلمانی بودند و منتقدین کمیسیون اروپا را متهم کردند که قصد تحمیل نظرات آلمانی ها را بر دیگر کشورهای عضو داشته است.

به نوشته تارنمای دویچه وله، روسیه که در سال 2011 به برنامه ساعت تابستانی و جلو کشیدن یک ساعته آن پیوسته بود بر اثر نارضایتی مردم سه سال بعد ساعات خود را به حالت پیشین بازگرداند.

اروپام**3092**2040

منبع: ایرنا

به "مجلس اروپا با لغو تغییر ساعت ها موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا با لغو تغییر ساعت ها موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید