گیلان از امروز 276 پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، گفت: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از 240 به 276 پایگاه افزایش می یابد و فعالیت این پایگاه ها شناور است.

گیلان از امروز 276 پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با سریال شهرزاد، از افزایش مجدد پایگاه های واکسیناسیون استان گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: امروز تعداد پایگاه های ثابت و متغیر استان گیلان از 240 به 276 پایگاه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت 72 پایگاه واکسیناسیون فعال دارد، توضیح داد: بعضی از این پایگاه ها شناور هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افراد خواست برای مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون به پرتال vac.gums.ac.ir مراجعه نمایند و گفت: اطلاعات مربوط به واکسیناسیون در این سایت وجود دارد؛ بعلاوه سامانه تلفنی 4401 آماده پاسخگویی به سوالات کرونایی است.

مهرابیان، با بیان اینکه مادران باردار بالای 18 سال از هفته 12 بارداری لغایت 42 روز پس از زایمان باید واکسن کرونا دریافت نمایند، متذکر شد: مادران باردار برای کسب اطلاعات بیشتر به مرکز خدمات جامع سلامت یا خانه بهداشت محل زندگی خود مراجعه نمایند.

وی از بستری شدن 114 بیمار تازه کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: از این تعداد 17 نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در مجموع 834 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری و 172 نفر بدحال هستند، اسم کرد: متاسفانه 156 نفر را در بخش های مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری کردیم.

وی اعلام کرد: هرچند که آمار بیماران بستری در بیمارستان ها نشان دهنده فرایند نزولی است، اما تداوم این فرایند نزولی نیازمند رعایت موازین بهداشتی است.

مهرابیان، مهمترین روش جهت قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت بهداشت فردی و خودداری از حضور در دورهمی ها دانست و گفت: ضروری است استفاده از وسایل حفاظت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهیم و از عادی انگاری بیماری به طور جدی اجتناب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گیلان از امروز 276 پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان از امروز 276 پایگاه واکسیناسیون ثابت و متغیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید