90 درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شده است

به گزارش سریال شهرزاد، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 90 درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شده است.

90 درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شده است

سید احمد برآبادی گفت: از سالهای گذشته کار جمع آوری اطلاعات مربوط به تهیه اطلس مردم نگاری در شهرستان های استان آغاز شده که باید تدوین میشد، اما با توجه به تخصیص کم اعتبارات در چند سال گذشته هنوز این کار به خاتمه نرسیده است.

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: چون طبس دیرتر به خراسان جنوبی ملحق شد کار جمع آوری اطلاعات در این شهرستان در حال اجرا است که حدود 70 درصد آن تا به امروز اجرا شده است.

برآبادی افزود: تدوین اطلاعات مربوط به مردم نگاری در شهرستان های فردوس و بشرویه به اتمام رسیده و در شهرستان های درمیان و سربیشه هم تا حدودی اجرا شده و در بقیه شهرستان ها در حال پیگیری است.

او گفت: در مجموع 90 درصد کار تهیه اطلس مردم نگاری استان اجرا شده و با تخصیص اعتبارات سال 1401 کار تدوین آن نیز به اتمام خواهد رسید.

مسئول حوزه پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اعلام اینکه 80 درصد طرح جامع گردشگری استان نیز اجرا شده، گفت: تا به امروز دو فاز این طرح اجرا شده و اگر اعتبار مورد احتیاج تأمین گردد، سال آینده این طرح به اتمام می رسد.

برآبادی افزود: طرح جامع گردشگری استان با همکاری دانشگاه بیرجند در حال اجرا است و در آن اطلاعات مورد احتیاج گردشگران مانند فضاها، اولویت ها و مقاصد گردشگری خراسان جنوبی وجود خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "90 درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد اطلس مردم نگاری خراسان جنوبی تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید