مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی احتیاج به بحث و آنالیز دارد

به گزارش سریال شهرزاد، محمدعلی شجاعی شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به اجرایی نشدن بخش زیادی از مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: مدیران تنها برای امر سخنرانی و حضور در جلسات منصوب نشده اند بلکه باید به طور جدی در حوزه مصوبات ورود پیدا نمایند و به مرحله اجرا برسانند.

مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی احتیاج به بحث و آنالیز دارد

شجاعی اضافه کرد: مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی به اندازه ای اهمیت دارد که باید مورد بحث و آنالیز قرار گیرد تا به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید نمود: برای اجرای مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی باید پیگیری های لازم از سوی مدیران مربوطه انجام گردد تا نتیجه مورد نظر حاصل گردد.

استاندار خراسان شمالی توضیح داد: هیچ بهانه ای برای اجرا نشدن مصوبات این کارگروه قابل پذیرش نسیت، بنابراین پیگیری های لازم انجام و چنانچه پس از پیگیری به نتیجه نرسید، قابل قبول است.

شجاعی ادامه داد: نباید حضور مدیران در جلسات بی ثمر باشد بلکه باید نتایج کوشش ها و پیگیری ها در جامعه دیده گردد چراکه مردم خروجی می خواهند.

وی اجرای زیرساخت بخش معدن، فرودگاه و ساخت درمانگاه آستان قدس رضوی را از جمله مصوبه هایی بیان کرد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده اما هنوز اجرایی نشده است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت ایجاد شرکت کشت و صنعت تاکید نمود و گفت: روستاهای خراسان شمالی نیازمند ایجاد شرکت کشت و صنعت در حوزه تعاونی و نهادهای جدید است.

شجاعی بیان کرد: به منظور افزایش درآمد و فروش بیشتر محصولات کشاورزی در منطقه ای که جمعیت زیادی دارد، بازارچه دائمی محصولات کشاورزی دایر گردد.

وی همچنین به مسئله گردشگری و جذب مسافر اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به اینکه به انتها سال نزدیک می شویم باید هم اکنون برنامه ریزی دقیق برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این استان انجام گردد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه ماندگاری گردشگر، درآمدزایی قابل توجهه را برای استان دربر خواهد داشت، اظهار کرد: مدیران حوزه گردشگری و فرمانداران برای توسعه گردشگری سلامت و بهره مندی از این ظرفیت برنامه ریزی نمایند.

شجاعی همچنین به منطقه گذری بودن خراسان شمالی اشاره نمود و گفت: سالانه میلیون ها مسافر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به مشهد و همچنین سفر به شمال کشور از این استان عبور می نمایند اما تاکنون برای جذب این حجم گردشگر موفق نبوده ایم، در حالی که می توانستم از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی احتیاج به بحث و آنالیز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات کارگروه اقتصاد مقاومتی احتیاج به بحث و آنالیز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید