آیفون 14 شاید با همان نمایشگر نسل قبلی عرضه گردد

به گزارش سریال شهرزاد، اپل معمولا هر ساله برای تمام مدل های آیفون از چیپست یکسانی استفاده می نماید ولی به نظر می رسد در سال 2022 این رویکرد با تغییر روبرو می گردد. مدتی قبل مینگ-چی کو اعلام نمود که مدل های پرو آیفون 14 از چیپست تازه بهره می برند ولی دو مدل استاندارد این خانواده مانند نسل قبلی همراه با تراشه A15 راهی بازار می شوند.

آیفون 14 شاید با همان نمایشگر نسل قبلی عرضه گردد

حالا یکی دیگر از افشاگران که بعضی از پیش بینی های او به حقیقت تبدیل شده، این موضوع را تایید نموده است. او خاطرنشان نموده که چیپست A16 از فناوری ساخت 4 نانومتری بهره می برد که منجر به افزایش سرعت و کاهش مصرف انرژی آن می گردد. همانطور که طی ماه های اخیر اعلام شده بود، ظاهرا برای مدل های استاندارد نباید انتظار بهره گیری از نمایشگر تازهی را داشته باشیم و ظاهرا بار دیگر همان نمایشگر 60 هرتز مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر مدل های پرو دوباره مبتنی بر نمایشگر LTPO خواهند بود که به لطف این فناوری می توانند رفرش ریت متغیر را ارائه نمایند. بعلاوه نباید ارائه حداکثر رفرش ریت 120 هرتز را از طرف این نمایشگرها از قلم بیندازیم.

طبق اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم، ظاهرا اپل می خواهد از چهار مدل تازه آیفون 14 رونمایی کند که به ترتیب شامل آیفون 14 با مقدار 6.1 اینچ، آیفون 14 مکس با مقدار 6.7 اینچ، آیفون 14 پرو با مقدار 6.1 اینچ و آیفون 14 پرو مکس با مقدار 6.7 اینچ می گردد.

بعضی کارشناسان بر این باور هستند که تصمیم مربوط به استفاده از تراشه قدیمی مربوط به کمبود جهانی تراشه است. اما مینگ-چی کو اعلام نموده که چنین تصمیمی به علت دلایل اقتصادی و بازاریابی اتخاذ شده است. هنوز تعیین نیست که آیا مدل های استاندارد آیفون 14 به علت اتخاذ این تصمیم با کاهش قیمت روبرو می شوند یا نه. اگر قیمت آیفون 14 و آیفون 14 مکس نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نمایند، این گوشی ها به احتمال زیاد با استقبال بیشتری روبرو خواهند شد.

از دیگر ویژگی های فاش شده مربوط به مدل های پرو این خانواده می توانیم به استفاده از نمایشگر حفره دار اشاره کنیم. همانطور که احتمالا می دانید، این نمایشگر از دو حفره دایره ای و بیضی شکل تشکیل شده و به نظر می رسد تنها تغییر محسوس در سری آیفون 14 خواهد بود. اینطور که گفته می گردد، حفره بزرگ تر برای دوربین سلفی دوربین فروسرخ و حفره کوچک هم برای قرارگیری پروژکتور نقطه ای است که دو مورد آخر در کنار هم سنسور تشخیص چهره را تشکیل می دهند. وقتی نخستین بار شایعه شد که اپل می خواهد از این طراحی برای گوشی هایش استفاده کند، بعضی ها می گفتند ناچ گزینه بهتری است چون این حفره ها بسیار بزرگ تر از حد معمول هستند. اما بر اساس رندرهای منتش شده، مقدار آن ها نسبتا کوچک است و کاربران به احتمال زیاد از آن استقبال خواهند کرد.

از سوی دیگر باید انتظار افزایش اندک طول بدنه و افزایش نسبی ضخامت ماژول دوربین را هم داشته باشیم که البته چندان به چشم نمی آیند. این در حالی است که طی ماه های گذشته بعضی منابع از وجود ماژول دوربین هم سطح با بدنه و استفاده از دکمه های تنظیم صدا دایره ای شکل خبر می دادند که ظاهرا این پیش بینی ها صحت ندارند.

طبق اطلاعات فاش شده، مدل های پرو آیفون 14 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره می برند که مقدار سنسور آن نسبت به دوربین های موجود در مدل های فعلی حدود 20 درصد بزرگ تر است. به همین دلیل برای این گوشی ها باید انتظار استفاده از ماژول دوربین برجسته تری را داشته باشیم. روی هم رفته گفته می گردد ضخامت بدنه آیفون 14 پرو به 12.2 میلی متر می رسد و این در حالی است که آیفون 13 پرو از بدنه مبتنی بر ضخامت 11.3 میلی متر بهره می برد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 14 شاید با همان نمایشگر نسل قبلی عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 شاید با همان نمایشگر نسل قبلی عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید