افزایش افسردگی فصلی با نزدیک شدن به زمستان

به گزارش سریال شهرزاد، زمستان در راه است. برگ ها ریخته اند، دما در حال کاهش است و در روز نور کمتری برای شادابی روحیه ما وجود دارد.

افزایش افسردگی فصلی با نزدیک شدن به زمستان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، در حالی که بعضی از تغییر فصل لذت می برند، میلیون ها نفر در طول ماه های زمستان نوعی افسردگی را تجربه می نمایند که به عنوان اختلال عاطفی فصلی شناخته می گردد.

تئا گالاگر، استادیار بالینی در بخش روانپزشکی دانشگاه نیویورک می گوید: این شرایط می تواند درست شبیه افسردگی معمولی باشد. تنها تفاوت این است که آغاز این افسردگی با فصول هماهنگ است. معمولاً در پاییز و زمستان زمانی که نور کمتر، فعالیت کمتر، دمای سردتر و تغییر در برنامه ریزی ها وجود دارد آغاز می گردد؛ و سپس در بهار از بین می رود، اما می تواند هر سال تقریباً در همان زمان بازگردد.

به گفته محققان، اگر فردی علائم افسردگی اساسی را که به صورت فصلی برای حداقل دو سال متوالی رخ می دهد، تجربه کند، ممکن است به افسردگی فصلی مبتلا گردد. علائم ممکن است شامل خوابیدن یا خوردن بیش از حد، کناره گیری از ارتباطات اجتماعی، احساس افسردگی تقریباً روزانه، احساس ناامیدی یا بی ارزشی، عدم توانایی در تمرکز و نداشتن انرژی باشد.

تعیین نیست که چه چیزی باعث افسردگی فصلی می گردد، اگرچه بعضی مطالعات نشان می دهد افرادی که افسردگی فصلی را تجربه می نمایند ممکن است در تنظیم سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی که به تنظیم خلق و خو یاری می نماید و تحت تاثیر قرارگیری در معرض نور خورشید است، مشکل داشته باشند. مطالعات دیگر نشان می دهد که افراد مبتلا به افسردگی فصلی بیش از حد هورمون ملاتونین فراوری می نمایند که می تواند باعث افزایش خواب آلودگی گردد.

ملاتونین و سروتونین هر دو با نحوه مدیریت چرخه های شبانه روزی بدن مرتبط هستند. وقتی اندازه این دو از تعادل خارج گردد، سازگاری با تغییرات فصلی در طول روز برای افراد سخت تر می گردد. ویتامین D که باعث افزایش فعالیت سروتونین می گردد و در هنگام قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید فراوری می گردد نیز ممکن است نقش داشته باشد.

فارغ از اینکه چه چیزی باعث افسردگی می گردد، متخصصان می گویند آنچه واضح است این است که علائم افسردگی با نزدیک شدن به فصل زمستان افزایش می یابد و با آمدن بهار کاهش می یابد.

منبع: فرارو

به "افزایش افسردگی فصلی با نزدیک شدن به زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش افسردگی فصلی با نزدیک شدن به زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید