افزایش سرعت قطار کرمانشاه

به گزارش سریال شهرزاد، استاندار کرمانشاه از افزایش سرعت قطار کرمانشاه اطلاع داد.

افزایش سرعت قطار کرمانشاه

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه عصر امروز (دوم آبان) در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان، کرمانشاه را استانی زرخیز خواند و گفت : کرمانشاه از نظر علمی، هنری، تاریخی و فرهنگی استانی غنی است و تاریخ کهن آن حاکی از وجود مردمانی ارزشمند در آن است.

وی اضافه نمود: علیرغم این ظرفیت ها و پیشینه کهن، در بعضی از موضوعات توفیق چندانی نداشته ایم، بنابراین باید فعل می توانیم را دوباره در بین مردمِ قهرمان این استان نهادینه کرد.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: وقتی در استان ما آثار تاریخی ارزشمندی همانند بیستون، تاق بستان، آناهیتا و ... وجود دارد، پس نشان می دهد که مردم ما؛ مردمی توانمند بوده اند و باید این قدرت و توان را از آن ها به ارث ببریم، چراکه اگر دنباله رو گذشتگان خود نباشیم به آن ها جفا نموده ایم.

وی یکی از توانمندی های مردم کرمانشاه را خلق آثار بی نظیر در حوزه صنایع دستی خواند و اضافه نمود: از زمان های دور صنایع دستی در کرمانشاه جایگاه ویژه ای داشته، بگونه ای که در بازار سنتی 200 ساله، راسته بازار هایی تحت عنوان مسگرها، صندوق سازها، زرگرها، آهنگر ها و ... بوده است، اما متاسفانه به مرور زمان بسیاری از آن ها از بین رفته اند.

این مسئول بر لزوم بازگشت راسته بازار های بازار سنتی کرمانشاه به کارکرد های گذشته خود تاکید نمود.

استاندار کرمانشاه متذکرشد: در گذشته کسانی بوده اند که در در حق کرمانشاه خوب عمل ننموده اند، در این راستا ما به یک تحول احتیاج داریم که گام اول را با انتخاب مدیری جوان و توانمند برای حوزه گردشگری و صنایع استان برداشتیم.

وی از کوشش برای افزایش اعتبارات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان در مرحله بعد اطلاع داد و اضافه نمود: در بحث صنایع دستی اعتبارات حدود هشت برابر افزایش پیدا نموده، به شکلی که در سال 1400 این اعتبارات 25 میلیارد تومان بود که اکنون برای سال 1401 به 200 میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: در حوزه گردشگری هم رقم اعتبار مورد احتیاج برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران از 100 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کار های زیادی باید در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان اتفاق بیفتد، گفت: مقدار عقب ماندگی در استان به حدی است که هرچه کار می کنیم، مسائل برطرف نمی گردد.

امیری مقدم با بیان اینکه راه اندازی کارگاه های کوچک صنایع دستی در منازل در دستور کار قرار گرفته، گفت: در کمیته امداد امام (ره) حدود پنج میلیارد تومان جهت ایجاد مشاغل خانگی برای افراد تحت پوشش در نظر گرفته ایم که یکی از مهمترین این مشاغل صنایع دستی است.

استاندار کرمانشاه سخنانش با تاکید براینکه پروژه های عمرانی نیمه کاره زیادی در استان وجود دارد که برای تکمیل آن ها باید اقدام کنیم، گفت: هرگونه کلنگ زنی را در استان ممنوع کردم و معتقدم که کار باید آغاز گردد و رها نماند.

وی یادآورشد: برای نمونه جاده قزانچی به کامیاران حدود 10 سال پیش آغاز شده و طی این مدت تلفات زیادی داده، تا جایی که هر ماه بصورت میانگین حدود 10 کشته در این جاده می دهیم و کسی هم جوابگوی این تلفات نیست، بنابراین از اعتبارات سفر رییس جمهور به استان استفاده کردیم و اکنون پروژه زیربار رفته است.

استاندار کرمانشاه به بعضی مسائل زیرساختی کرمانشاه در حوزه حمل و نقل بویژه راه آهن و فرودگاه اشاره نمود و گفت: باتوجه به سرعت کُند قطار کرمانشاه؛ از هفته آینده سرعت قطار در کرمانشاه هم افرایش پیدا می نماید .

سریال شهرزاد کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش سرعت قطار کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرعت قطار کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید