افزایش ظرفیت فراوری دستگاه تشخیص بیماری های قبل از تولد

به گزارش سریال شهرزاد به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، مائده اشجع صنوبری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه ترموسایکلر برای تکثیر DNA در آزمایشگاه ها، کلینیک ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

افزایش ظرفیت فراوری دستگاه تشخیص بیماری های قبل از تولد

وی اضافه نمود: از این دستگاه برای تشخیص بیماری تالاسمی و سایر بیماری های قبل از تولد و همچنین موارد درمانی و غربالگری استفاده می گردد.

اشجع صنوبری خاطر نشان کرد: ما به عنوان معدود فراوریکنندگان پیروز به ساخت این دستگاه در کشور شدیم و در حال حاضر نیز این دستگاه به فروش می رسد. تاکنون پیروز به فروش حدود 70 دستگاه ترموسایکلر شده ایم که البته با آنچه مدنظرمان بود فاصله دارد.

وی با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه از فراوریات داخلی حمایت چندانی نمی گردد و همچنان تمایل به سمت استفاده از کالای خارجی است، اظهار امیدواری کرد: با گران شدن دلار و اعمال محدودیت ها برای واردات، تمایل به خرید کالای داخلی بیشتر گردد.

مدیر عامل این شرکت اعلام نمود: ما قادر هستیم در صورت تمایل از سوی بازار داخل، تمام احتیاج کشور را برآورده کنیم. ما از سال 93 وارد بازار شده ایم و دستگاه اصلاح و به روز شده است و هم اکنون نیز در بهترین حالت هستیم که تقاضا بگیریم و فراوری کنیم چون این دستگاه، آزمایش خود را پس داده است.

وی درباره میزان رقابت و برابری دستگاه ترموسایکلر این شرکت با نمونه های خارجی آن گفت: نمونه های اولیه این دستگاه در همان زمان در آزمایشگاهی، با یک کمپانی اروپایی تست شد که نتایج با هم برابر بود و هم اکنون این دستگاه کاملاً اصلاح شده است و متخصصان رضایت کامل دارند و کاملاً با مشابه خارجی برابری می نماید.

صنوبری درباره میزان اشتغالزایی این شرکت نیز گفت: ما از سال 86 فعالیت خود را شروع نموده ایم و هر سال چند کالا به سبد کالای شرکت اضافه می کنیم و در این مدت که خیلی از شرکت ها تعدیل نیرو نموده اند ما نیروهای خود را حفظ نموده ایم.

وی درباره امکان صادرات دستگاه ترموسایکلر گفت: دستگاه ما کاملاً شرایط صادرات را دارد و کریدور صادرات هم دستگاه ما را انتخاب نموده است اما به خاطر مشکل تبادل ارزی، فعلاً صادرات محصول منتفی شده است.

مدیر عامل شرکت درباره تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار کرد: ما با دریافت تسهیلات صندوق، اقدام به خرید ساختمان یا هدف افزایش ظرفیت فراوری محصولات شرکت کردیم که خیلی به توسعه دستگاه ترموسایکلر یاری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش ظرفیت فراوری دستگاه تشخیص بیماری های قبل از تولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت فراوری دستگاه تشخیص بیماری های قبل از تولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید