سلامتی و پزشکی

توانمندی های گردشگری دهلران نیازمند سرمایه

جاذبه های گردشگری ایلام از تنوع گیاهی و طبیعت گرفته تا بناهای تاریخی، آثار تاریخی گذشته، اماکن مذهبی و فرهنگی، آداب و رسوم، غذا، صنایع دستی، لباس های محلی مورد علاقه مردم از سراسر دنیا است.

2 اسفند 1402

کلروفیل چیست؟ فواید باورنکردنی و آموزش چگونگی مصرف

کلروفیل، رنگدانه ای است که باعث می شود گیاهان با همین رنگ سبز درخشان در طبیعت خود را به نمایش بگذارند. پس می توان گفت، در بیشتر سبزیجات می توانید آن را بیابید و مردم از این ماده به عنوان یک ماده دارویی استفاده می کنند. این ماده سبزرنگ شامل خواصی برای سلامتی...

11 بهمن 1402

آیا نور آبی گوشی واقعا خواب شما را مختل می نماید؟

حتما شما هم شنیده اید که نور آبی گوشی می تواند باعث ایجاد اختلال در خواب گردد و بهتر است قبل از خواب اصلا به موبایل، تبلت، مانیتور و حتی تلویزیون نگاه نکنید تا مسئله ای در روند خوابتان ایجاد نگردد. اما جالب است بدانید مطالعات اخیر ثابت نموده است که هیچ...

5 بهمن 1402

چیز های بخصوصی که تا 30 سالگی باید آن ها را یاد بگیریم

با پا گذاشتن به 30 سالگی، زندگی دستخوش چرخشی چشمگیر می گردد، چرا که اغلب از آن موقع است که خودمطلعی و استقلال رفته رفته در ما شکل می گیرد، امری که ما را قادر به معین اهداف و خواسته هایمان می سازد. برای دستیابی به موفقیت در تمامی ابعاد زندگی و محقق کردن رویا...

23 شهریور 1402

چگونه از مو های کراتینه شده مراقبت کنیم؟

کراتینه کردن مو ها این روز ها به یکی از برترین و پرطرفدارترین روش ها برای لخت و براق شدن مو ها تبدیل شده است. یک روش درمانی محبوب که با تزریق پروتئین کراتین به تار های مو به سالم تر شدن و صاف شدن مو های مجعد، خشک و وز یاری می نماید. معمولا نتیجه درمان کراتین...

24 تیر 1402

مذاکره مخفیانه برای هایجک ستاره استقلال ، آبی ها بازنده جابجایی می شوند؟

سؤال طرفداران استقلال در مقطع کنونی این است اگر مذاکرات با مدیران سانتاکلارا بخوبی پیش رفته است چرا مدیران استقلال کار را یکسره نمی نمایند؟

12 تیر 1402

وقتی قطار وارد اتاق خواب یک کارگردان می گردد

رضا ارجنگی کارگردان انیمیشن گفت: من خودم انیمیشن ساز هستم و همیشه در جایگاه شخصیت اصلی انیمیشن قطار در اتاق خواب بوده ام. بسیاری از زمان ها موضوع کارم با قصه زندگی ام تداخل پیدا می کرد.

30 خرداد 1402

پل طبیعت نارنجی می گردد

پل طبیعت امروز (9 خردادماه) به مناسبت روز جهانی MS به رنگ نارنجی درمی آید.

11 خرداد 1402

نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف

کمد دیواری ام دی اف علاوه بر داوم بالا،ظاهری زیبا و کاربردی دارد و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. یکی از ابهاماتی که در مورد ساخت این کمد دیواری وجود دارد، نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری ام دی اف است که موجب سردرگمی بسیاری از سفارش دهندگان می شود.

21 اردیبهشت 1402

حادثه ای عجیب در تئاتر شهر ، آمبولانس به موقع رسید

نمایش مبکث زار به دلیل مساله ای که برای یکی از تماشاگران رخ داد، شامگاه گذشته 3 اردیبهشت ماه برای چند دقیقه ای متوقف شد.

4 اردیبهشت 1402

ادعای خبرگزاری فارس: بیش از 90 درصد حوادث اخیر مدارس به وسیله دانش آموزان رخ داد

فارس نوشت: تحقیقات گسترده نهاد های ذیربط نشان می دهد که بیش از 90 درصد حوادث مدارس منشأ داخلی داشته و به وسیله دانش آموزان رخ داده است و شیطنت های دوره نوجوانی همزمان با پوشش رسانه ای گسترده، این رقابت را بین بعضی دانش آموزان تسری داده است.

29 فروردین 1402

فال روزانه و طالع بینی امروز یکشنبه 20 فروردین 1402؛ خشم تان را مدیریت کنید!

شهود شما افزایش یافته و حساس تر می شوید، بنابراین اگر بتوانید به شکل سالم، احساسات تان را رها کنید بهبود می یابید.

20 فروردین 1402

حرکت زیرکانه تمساح ترسناک در دریاچه یخ زده ، عکس

تمساح ترسناک زمستان را در حالتی به نام brumation می گذرانند که در حقیقت نسخه خواب زمستانی خزندگان است.

12 فروردین 1402

ابن واکسن نوین سرطان، سلول های سرطانی را تبدیل به سلول های شناساننده آنتی ژن به سلول های ایمنی می نماید

دانشمندان نوع جدیدی از واکسن سرطان ابداع نموده اند که نویدبخش از بین بردن سرطان خون در موش ها است. این روش شامل برنامه ریزی مجدد سلول های سرطانی به سلول های ایمنی است تا بتوانند به سیستم ایمنی بدن نحوه مبارزه با بیماری را آموزش دهند.

15 اسفند 1401

چگونه حشرات کوچکی به نام شپش ها به موهای دانش آموزان راه می یابند و چطور می توان از شر آن ها خلاص شد

شپش(lice) یک راسته از حشرات است که از انگل های خارجی و اجباری است یعنی نمی تواند به غیر از بدن پستانداران و پرندگان در جای دیگری زندگی کند. شپش های سر از خون پوست سر تغذیه می نمایند بنابراین نمی توانند بیش از یک روز بدون آن بمانند.

14 اسفند 1401

آشنایی با دیدنی های بندر کنگان در استان بوشهر

شهرستان کَنگان یکی از شهرستان های استان بوشهر در جنوب ایران است که از شرق و شمال شرق به شهرستان جم، از شمال غرب به شهرستان دیر، جنوب به شهرستان عسلویه در استان بوشهر و از غرب به خلیج فارس منتهی می شود. این شهرستان از نظر طبیعت و ساحل زیبای ماسه ای و سنگی...

1 اسفند 1401

خوشمزه ترین غذاهای سوئیسی که باید امتحان کرد

وقتی صحبت از غذا به میان می آید سوئیس بهشتی از طعم های لذیذ را در مقابل شما قرار می دهد. پنیرها و شکلات های سوئیسی معروفیت دنیای دارند و علاوه بر این بیش از 20 نوع غذا فقط و فقط از مبدا این کشور به دنیا معرفی شده است. با این وصف نیازی به گفتن نیست که شما در...

25 بهمن 1401

ببینید ، حضور پررنگ ماموران یگان ویژه در خوی ، دلجویی از پیرزنی که خانه خراب شده است

این روزها مأموران یگان ویژه انتظامی کشور در خوی زلزله زده مستقر شده اند تا به زلزله زدگان خدمت رسانی نمایند. در این ویدئو گوشه ای از خدمات آنها به زلزله زدگان را ببینید.

15 بهمن 1401

مواد غذایی ضد سرطان را بشناسید

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبزیجات، انواع کلم و به خصوص کلم بروکلی، به خاطر دارا بودن ترکیبات سولفورافان، در بحث پیشگیری از سرطان بسیار قوی عمل می نمایند.

14 بهمن 1401

چرا در هر سال نو یا در مناسب های خاص برای خودمان برنامه ریزی می کنیم و قول می دهیم آدم بهتری شویم، اما آخرش هیچ تغییری رخ نمی دهد؟

در هر سال نو، ما کلی به خودمان قول های خوب می دهیم. تصمیم می گیریم درس بخوانیم، وزن کم کنیم، یک کار اجتماعی خوب کنیم یا شرایط درآمدسازی خودمان را سر و سامان بدهیم یا از یک شغل بی ثمر بیرون بیاییم. اما کمی که می گذرد می بینم که هیچ تغییری در زندگی صورت نداده...

22 دی 1401
تعداد: (342)