افشاگر معروف عملکرد اگزینوس 2200 سامسونگ را زیر سوال برد، سپس توییت هایش را پاک کرد!

به گزارش سریال شهرزاد، افشاگر معروف، Ice Universe که بارها اطلاعاتی در خصوص پردازنده های اگزینوس سامسونگ منتشر نموده است، مجموعه ای از توییت ها را در خصوص این پردازنده منتشر کرد که بعداً حذف شدند. این توییت های حذف شده به عملکرد ضعیف پردازنده احتمالی گلکسی S22 یعنی اگزینوس 2200 سامسونگ اشاره داشته و آن را ناامیدکننده تلقی نموده اند. تراشه اگزینوس 2200 که انتظار می رود با یک پردازنده گرافیکی موبایل ساخته شده به وسیله قرارداد همکاری چند ساله با AMD عرضه گردد، احتمالاً فردا و در آستانه رویداد Unpacked و بعلاوه معرفی سری گلکسی S22 سامسونگ در تاریخ 19 بهمن ماه معرفی می گردد.

افشاگر معروف عملکرد اگزینوس 2200 سامسونگ را زیر سوال برد، سپس توییت هایش را پاک کرد!

طبق گزارش Ice Universe، اگزینوس 2200 در هر دو تست پردازنده و پردازنده گرافیکی موبایل AMD RDNA2 حتی از دیمنسیتی 9000 با پردازشگر گرافیکی Mali ضعیف تر عمل نموده که البته در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 و A15 اپل شرایط بسیار بدتر و اختلاف عملکرد بیشتر می گردد. متاسفانه از نتایج این تست ها هیچ عدد و ارقامی منتشر نشده؛ اما چیزی که به نظر می رسد عمکرد ناامید نماینده پردازنده اگزینوس 2200 بوده که اگر این شایعات صحت داشته باشد، شکست بسیار بزرگی برای سامسونگ تلقی می گردد و این غول کره ای فناوری عملا حرفی برای گفتن در برابر سایر شرکت های فناوری ندارد.

با این حال اما هنوز نمی گردد به این شایعات به چشم یک واقعیت نگاه کنیم و از آنجایی که این تراشه هنوز به طور رسمی معرفی نشده بنابراین شاید نتایجی که بدست Ice Universe رسیده، مربوط به نمونه اولیه یا مهندسی این تراشه پرچم دار سامسونگ باشد. جدا از این مسائل، اخیرا گزازش های زیادی در خصوص این تراشه سامسونگ منتشر شده که بسیار ضد نقیض هستند. سامسونگ اعلام نموده که اگزینوس 2200 به لطف بهره گیری از پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD از فناوری ری تریسینگ پشتیبانی می نماید. قابلیت ری تریسینگ (Ray Tracing) در اصل یک تکنیک برای رندر محسوب می گردد که با استفاده از آن در محیط بازی می توان افکت های نوری واقعی فراوری کرد.

در حقیقت، الگوریتم های پیشرفته راستا پرتورهای نور موجود در بازی را تشخیص می دهند و نوع سایه و اندازه انعکاس را هنگام برخورد با یک شی محاسبه می نمایند. در نتیجه نور و سایه ها در محیط بازی بسیار طبیعی تر به نظر می رسند. طبق گزارش های منتشر شده، پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 تا 30 درصد سریع تر از برترین پردازنده گرافیکی چیپست های کوالکام موجود در بازار است. در دیگر گزارشی آمده که این تراشه پرچم دار 6 هسته ای مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD، نسبت به گرافیک اگزینوس 2100 بین 31 تا 34 درصد سرعت بیشتری دارد.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اگرچه AMD در زمینه گرافیک کامپیوترها و کنسول های بازی سابقه زیادی دارد، ولی این اولین باری است که وارد حوزه گوشی های هوشمند می گردد. بعضی تحلیلگران بر این باور هستند که اولین پردازنده گرافیکی AMD موجود در چیپست اگزینوس حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت و احتمالا نسل دوم و سوم در این زمینه عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهند داد.

غول کره ای فناوری قبلا اعلام نموده بود که میخواهد نسبت گوشی های مبتنی بر تراشه های اگزینوس به کل گوشی های شرکت خود را از 20 درصد به 50 تا 60 درصد برساند. به همین دلیل، واحد فراوری تراشه های سامسونگ در سال 2022 عرضه تراشه های اگزینوس را برای این گوشی ها بیش از 2 برابر خواهد نمود.

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد، در خصوص این تراشه سامسونگ اخبار ضد نقیض بسیاری منتشر شده که گروهی به عمکلرد خوب و گروهی دیگر به عملکرد ناامید نماینده آن اشاره دارند. طبق آخرین اطلاعات، سامسونگ فردا (21 دی ماه 1400) از پردازنده اگزینوس 2200 رونمایی می نماید و باید دید که این تراشه می تواند با ارائه عملکرد خوب، هواداران سامسونگ را راضی نگه دارد یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "افشاگر معروف عملکرد اگزینوس 2200 سامسونگ را زیر سوال برد، سپس توییت هایش را پاک کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگر معروف عملکرد اگزینوس 2200 سامسونگ را زیر سوال برد، سپس توییت هایش را پاک کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید