ایزدی: هرگاه مقاومت ملت ها برای آمریکا هزینه زا باشد، آنها تسلیم می شوند

به گزارش سریال شهرزاد، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی ها در سیاست های خود نسبت به سوریه شکست خوردند. اصل کلی همیشه بر این است که هر جا مقاومتی باشد و هزینه ای برای آمریکا تعریف گردد، سیاستمداران کاخ سفید نیز در قبال آن تسلیم می شوند، چون خواستار شکست مداوم نیستند.

ایزدی: هرگاه مقاومت ملت ها برای آمریکا هزینه زا باشد، آنها تسلیم می شوند

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی سریال شهرزاد، در مورد تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیرو های خود از سوریه گفت: این اتفاق نشان دهنده آن است که مقاومت جواب می دهد و آمریکایی ها جایی که ببینند هزینه سرمایه گذاری و حضور آن ها زیاد است ،نمی مانند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان داده آمریکایی ها در عراق و ویتنام نیز به دلیل هزینه بالایی که مقاومت مردم برای آن ها ایجاد کرد دوام نیاوردند، گفت: قطعا سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. اصل کلی همواره بر این است که هر جا مقاومتی باشد و هزینه ای برای آمریکا تعریف گردد، سیاستمداران کاخ سفید نیز در قبال آن تسلیم می شوند، چون خواستار شکست مداوم نیستند.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به میتینگ های انتخاباتی ترامپ در سال 2016 گفت: ترامپ در آن موقع نیز بار ها اعلام نموده بود که با حضور نیرو های آمریکایی در سوریه موافق نیست و چند ماه پیش هم اظهار داشت که خواستار خروج نیرو های خود از سوریه است، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و بعضا افرادی مثل بولتون و پمپئو مانع اجرای این اقدام به طور کامل شدند، اما این روز ها و با خروج بولتون از کاخ سفید این اقدام به نوعی راحت تر شده است.

وی با طرح این سوال که در شرایط فعلی نیز اینکه چه قدر آمریکایی ها واقعا و در عمل نیرو های خود را به طور کامل از سوریه خارج نمایند و یا اینکه این خروج نیرو در حد ظاهرسازی و به تعدادی محدود باقی بماند؟ گفت: این اتفاق به سیاست های کاخ سفید بستگی دارد و محتمل است مثل دفعه قبل آمریکایی ها نیرو های خود را به طور کامل از سوریه خارج ننمایند.

ایزدی با اشاره به توئیت ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از سوریه گفت: این ادبیات در حقیقت ادبیات مردم آمریکا نیز هست و حتی اگر این بار هم خروج نیرو های آمریکایی از سوریه به صورت صددرصدی اتفاق نیفتد، اما پیغام آور قدرت و عظمت مقاومت خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی ها برای انتخابات 2020 در سوریه برنامه ریزی دارند یا نه گفت: اساسا سازمان هایی مثل CIA نهاد های عملیاتی و تبلیغاتی مثل موقوفه ملی و دموکراسی و وزارت امور خارجه آمریکا کارمندانی را در استخدام خود دارند که برای برگزاری انتخابات در کشورها برنامه ریزی نمایند و سوریه نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنها برای این منظور سال ها کار نموده و حقوق می گیرند و لزوما ترامپ نیز با این فعالیت ها مخالف نیست.

وی در ادامه گفت: نکته مهم این است که آمریکایی ها در سیاست های خود شکست خوردند و تبدیل این شکست به پیروزی یا شبه پیروزی کار بسیار سختی است. اینکه آمریکایی ها با جنگ نتوانستند دولت سوریه را ساقط نمایند و الان به سمت قدرت نرم روی آورده اند، اساسا دستاوردی برای ایالات متحده محسوب نمی گردد.

ایزدی در خاتمه اظهار داشت: بر همین اساس هوشیاری جبهه مقاومت و اتحاد آن ها مثل همواره عدم موفقیت آمریکا و شکست آن ها در طرح هایی که برای خاورمیانه دارند را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ایزدی: هرگاه مقاومت ملت ها برای آمریکا هزینه زا باشد، آنها تسلیم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدی: هرگاه مقاومت ملت ها برای آمریکا هزینه زا باشد، آنها تسلیم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید