با این روش ها، خلاقیت را در کارتان پیاده کنید

به گزارش سریال شهرزاد، از خلاقیت و نوآوری نترسید!

جامعه ما بر این اعتقاد پایدار است که برای هر چیزی که قبلا اختراع یا ایجاد شده است، جایی برای نوآوری نیست. در این صورت بدون آن دسته از کارآفرینانی که تفکر متفاوتی داشته و با عقاید نو می آیند تا فرآیندهای قبلی را بهتر نمایند، دنیا تنها دچار رکود شده و خسته نماینده می شد. پس یادتان نرود همواره کسی که برای اولین بار کاری را انجام می دهد، کسی نیست که آن را به برترین شکل انجام داده است. بعلاوه در هر صنعتی زمانی مجبور می شوید، خودتان را دوباره بسازید تا رقبایتان نتوانند به شما برسند و در این راه باید سه چیز از قلم نیاندازید. با خبرنگاران همراه باشید:

با این روش ها، خلاقیت را در کارتان پیاده کنید

تغییر بازی

اگر می خواهید کاری را دوباره انجام دهید به اطمینان برسید که می خواهید بدترین چیزی را که می توان متصور شد، دوباره بسازید. نشانه عظمت آن است که چیزی قبل از آنکه به دست شما برسد منسوخ و بی فایده باشد اما بعد از اعمال نظر شما معتبر و شناخته گردد. اگر مثالی از یک محصول متفاوت می خواهید به تلفنتان نگاه کنید. اپل در ابتدا اظهار داشت روش ساخت وسایل ارتباط جمعی را به زودی تغییر می دهد، همچنان که امروز همه تلفن های همراه صفحه های لمسی و برنامه های فراوان داشته و از سفینه های دهه شصت قدرتمندترند، این رویداد اپل را یکی از سودآورترین شرکت ها تا حال حاضر نموده است.

گزینش تفکر سیستمی

دل به دریا بزنید، گاهی اوقات فقط باید بروید و ریسک کنید. اگر محصولتان ارزش رقابت در بازار را دارد شما هرگز این موضوع را نخواهید فهمید مگر اینکه امتحان کنید. وقتی احساس می کنید در برابر شما دسته ای از مغایرت ها هستند، ریسک کنید، رقابت همواره در این دسته اتفاق می افتد. بر کارتان متمرکز شوید و عملکرد خوبی در این حالت داشته باشید. تفکر سیستمی، فرآیند شناخت مبتنی بر تحلیل (تجزیه) و ترکیب در جهت دستیابی به درک کامل و جامع یک موضوع در محیط پیرامون خویش است. این نوع تفکر درصدد فهم کل (سیستم) و اجزای آن، روابط بین اجزا و کل و روابط بین کل با محیط آن (فراسیستم) است. سازمان های ما برای تقویت جامع نگری در درون خود نیازمند تفکر سیستمی هستند، به علت اینکه تفکر سیستمی مدیران را کمک نموده تا ساختار، الگوها و وقایع را در پیوند با یکدیگر آنالیز نمایند و تنها به مشاهده وقایع اکتفا ننمایند. لطفا هرگز منتظر نباشید از روزی که کار را آغاز می کنید یک شبه به پیروزیت دست پیدا کنید. رسیدن به پیروزیت فرآیندی وحشتناک است، به همین علت داشتن رهبری خوب، تیم درخشان و ارزش های ذاتی مناسب، اهمیت می یابند. کاری کنید مشتریان دوستتان داشته باشند چنان پرهیبت باشید که رقبا برای شما احترام قائل باشند. اگر این کارها را انجام دهید و آنها را ملکه ذهنتان کنید، اطمینان داشته باشید که پیروز می شوید حتی اگر برای مدتی با شکست روبرو شوید. نباید فراموش کنید همه کوشش می نمایند که محصولی فوق العاده فراوری نمایند. بنابراین بین خود و رقبایتان احترام قائل باشید، چه کسی می داند شاید در آینده با آنها ادغام شوید!

عبرت گرفتن از شکست

وقتی شرکت شما با شکست روبرو می گردد این شکست را حمایت کنید، این همان فرزند شماست. یک نقطه اوج برای شما، هدف شما، سختکوشی و بصیرت شماست. امکان دارد، شما دوباره شکست بخورید اما همواره به یاد داشته باشید که نگرش تیم شما تامین نماینده آینده شماست. اگر در خصوص بزرگ ترین شرکت های دنیا تحقیق کنید، می بینید که آنها از مسیرهای زیادی رد شده اند، قبل از آنکه خاتمه به محصول موردنظرشان دست یابند. من و تیمم چند بار شکست خورده ایم و می دانیم که شکست مثل وقتی که در آستانه تماس هستید و تلفن قطع می گردد، است. یعنی امکان دارد، درست در آستانه پیروزیت اتفاق افتد و فقط با پشتکارمان می توانیم بر آن غلبه کنیم. بنابراین به موقع روش های قبلی را آنالیز نموده و با اختراع مجدد چرخ، راه خود را ادامه داده و بر اساس آن محصول بهتری فراوری کنید. پس اگر می خواهید مجددا چرخ را اختراع کنید خودتان را برای بسکمک از نه گفتن ها و تعطیلی های کارخانه آماده سازید اما مطمئن بوده پیروزی هایی در پیش دارید. اهمیت ندارد، دستاوردها چقدر کوچک یا بزرگ باشند به یاد داشته باشید که پیروزیت هرگز یک خط راست نیست و یک راه پرپیچ و خم ترسناک و موردی است که می خواهد صبر، اراده و حتی سلامت ذهنتان را بیازماید. اگر می خواهید چیزی خلق کنید که قبلا مشابه آن بوده از شکست نترسید و در پی راه های دیگری برای انجام آن باشید، تمرکزتان را از دست ندهید و به کوشش و خلاقیت خود ادامه دهید. در پی کارآفرینان بروید و از اختراع مجدد نهراسید. شما چه می دانید شاید محصول ارزشمند بعدی، محصول شما باشد.

منبع: الی گشت

به "با این روش ها، خلاقیت را در کارتان پیاده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها، خلاقیت را در کارتان پیاده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید