بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران

به گزارش سریال شهرزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان این که در سه سال گذشته بیش از 800 نخبه از 200 دانشگاه معتبر خارجی به کشور بازگشتند، اعلام کرد: بودجه امسال بنیاد ملی نخبگان بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده، ولی شاهد این بودیم که بیش از 700 میلیارد ریال به دستگاه های مختلف به اسم نخبگان در امسال پرداخت گردیده است.

بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران

به گزارش سریال شهرزاد، صالح ترکستانی در گردهمایی فرهیختگان و نخبگان گچساران و باشت اضافه نمود: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان شناسایی، راهنمایی، زمینه سازی برای اثربخشی استعدادهای برتر و نخبگان در کشور است.

وی اعلام کرد: 10 تا 12 سال پیش دستور تشکیل بنیاد نخبگان در کشور صادر شد و تا کنون نیز در این بنیاد اقدامات بسیاری انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان از باشگاه ها و سمن هایی که توسط مردم با وظیفه کمک به نخبگان تشکیل می گردد، حمایت می نماید.

ترکستانی عنوان نمود: در کشور مسائل و مشکلات متعددی وجود دارد که یکی از آنها که می تواند اقتصاد نفتی باشد.

وی ادامه داد: وقتی ما نمی توانیم نفت را خام فروشی کنیم و مملکت نیز باید بچرخد، نیاز به ایده و فکر و منطق داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد: مسیر برون رفت کشور از مسیر فعلی توسعه اکوسیستم های کارآفرینی است که بر اثر رقابت واقعی و سالم صورت گیرد.

ترکستانی اعلام کرد: بحران هایی که امروزه کشور ما با آن روبرو است، می توانند یک فرصت خوب و بی بدیل برای نخبگان واقعی فراهم نمایند.

وی اضافه نمود: در سه سال گذشته بنیاد ملی نخبگان برنامه ای را با عنوان بازگشت نخبگان اجرا کرد که در این برنامه بیش از 800 نخبه از 200 دانشگاه معتبر به کشور بازگشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از این تعداد بین 160 الی 170 نخبه عضو هیئت علمی دانشگاه های کشور و 300 نخبه دیگر نیز در استارتاپ های ایرانی فعال شدند.

ترکستانی افزود: نخبگان باید به باروری کاملی برسند که از بیرون توسط افراد قابل شناسایی شوند.

وی گفت: با توجه به محدودیت هایی که داریم ما در بنیاد ملی نخبگان با تمام وجود برای پیشبرد امور نخبگان کوشش می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان توضیح داد: در قانون مدیریت خدمات کشور بندهای خوبی را برای نخبگان در نظر گرفتیم که یکی از آنها معاف بودن نخبگان از آزمون استخدامی است که این بند در طرح لایحه دولت بوده و در مرکز پژوهش ها نیز تأیید شد و امیدواریم که در صحن علنی مجلس نیز تأیید گردد.

ترکستانی عنوان نمود: بودجه بنیاد ملی نخبگان در سالجاری بالغ بر 500 میلیارد ریال بوده، ولی شاهد این بودیم که بیش از 700 میلیارد ریال به دستگاه های مختلف به اسم نخبگان در امسال پرداخت گردیده است.

وی اضافه نمود: بنیاد ملی نخبگان طرح شهاب را در راستای شناسایی و راهنمایی استعدادهای برتر با همکاری آموزش و پرورش از مقطع ابتدایی اجرا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه بنیاد ملی نخبگان؛ به نام نخبگان به کام دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید