اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم شهریورماه 1400

به گزارش سریال شهرزاد، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم شهریورماه 1400

5.3 درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): پیش بینی می گردد که فراوری ناخالص دنیا در امسال میلادی نسبت به سال گذشته 5.3 درصد افزایش یابد که در صورت تحقق این پیش بینی، اقتصاد دنیای بالاترین نرخ رشد سالانه خود طی 5 دهه اخیر را تجربه خواهد نمود.

5 میلیون نفر

سازمان بین المللی کار (ILO): از سال 2015 تا به امروز بیش از 5 میلیون نفر از شهروندان ونزوئلا به علت بحران اقتصادی-اجتماعی در این کشور، به کشورهای دیگر (خصوصاً کشورهای آمریکای لاتین) مهاجرت نموده یا پناهنده شده اند.

5.3 درصد

فوربس: وزارت کار آمریکا در گزارشی بیان کرد که شاخص تورم در این کشور طی دوره 12ماهه منتهی به خاتمه ماه آگوست نسبت به دوره 12ماهه قبلی 5.3 درصد افزایش نشان می دهد که این رقم بالاترین نرخ تورم در آمریکا طی 13 سال اخیر به تعداد می رود.

9.38 میلیون شغل و 5.1

گلوبال تایمز: اداره ملی آمار چین با اشاره به اینکه طی 8 ماهه نخست امسال میلادی 9.38 میلیون شغل تازه در منطقه ها شهری چین ایجاد شده است، نرخ بیکاری در منطقه ها شهری این کشور طی ماه آگوست را 5.1 درصد بیان کرد.

30 درصد

وزارت انرژی آمریکا: بیش از 30 درصد فراوری برق در استان های آیووا، اوکلاهما، کانزاس، داکوتای شاقتصادی و داکوتای جنوبی به یاری توربین های بادی انجام می گردد.

296 تریلیون دلار و 1.6 درصد

بلومبرگ: مجموع بدهی کشورهای دنیا در سه ماهه دوم 2021 با رشد 1.6 درصدی نسبت به دوره سه ماهه قبل به رکورد تاریخی 296 تریلیون دلار رسیده است.

11.4 درصد و 0.9 واحد درصد

سی ان ان: بر اساس گزارش اداره سرتعدادی آمریکا، در سال 2020 حدود 11.4 درصد از جمعیت آمریکا زیر خط فقر نسبی قرار داشته اند که این رقم 0.9 واحد درصد نسبت به سال 2019 افزایش نشان می دهد.

3.2 درصد

سی ان بی سی (CNBC): دفتر ملی آمار انگلیس در گزارشی بیان کرد که شاخص تورم مصرف کننده در این کشور طی ماه آگوست 3.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته است. این رقم بالاترین نرخ تورم در انگلیس از ژانویه 1997 تا به امروز محسوب می گردد.

1000 دلار

سی ان ان: شرکت ویرلپول که از بزرگترین فراوریکنندگان لوازم خانگی در دنیا به تعداد می رود، به کارکنان خود اعلام نموده است که مبلغ پاداش نقدی برای واکسیناسیون در برابر کووید-19 را به 1000 دلار افزایش می دهد.

2.2 درصد

دویچه بانک: کشور سوئیس با میانه نرخ تورم سالانه 2.2 درصد طی 50 سال اخیر رکورددار کمترین نرخ تورم در میان کشورهای دنیا بوده است؛ ژاپن (2.4 درصد) و آلمان (2.6 درصد) هم رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

3 میلیارد دلار

بلومبرگ: گروه خدمات اقتصادی و بانکداری سافت بانک میخواهد یک صندوق سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در شرکت های فناوری مستقر در آمریکای لاتین تأسیس کند. این بانک ژاپنی قبلاً هم به وسیله تأسیس یک صندوق سرمایه گذاری به ارزش 5 میلیارد دلار اقدام به سرمایه گذاری در شرکت های فناوری (اعم از استارتاپ ها و شرکت های سهامی عام) در کشورهای آمریکای لاتین نموده است.

3.0 درصد

یورو استات: شاخص قیمت مصرف کننده در کشورهای منطقه یورو طی ماه آگوست نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.0 درصد افزایش نشان می دهد.

20.7 میلیارد یورو

یورو استات: مازاد تراز تجاری منطقه یورو در بخش کالا طی ماه ژوئیه امسال 20.7 میلیارد یورو برآورده شده است.

7.7 درصد

یورو استات: شاخص فراوری صنعتی در منطقه یورو طی ماه ژوئیه نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش نشان می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم شهریورماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته چهارم شهریورماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید