بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در جنت آباد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران- قیمت آپارتمان در منطقه پنج تهران که محله جنت آباد را در خود جای داده، متری 55 میلیون تومان است. به این ترتیب خرید خانه 100 متری در این محدوده شهر به طور میانگین پنج میلیارد و 500 میلیون تومان آب می خورد. بررسی ها نشان می دهد در جنت آباد واحد هایی که از داشتن امکاناتی مثل آسانسور محروم هستند یا عمر بنا زیادی دارند، اصطلاحا زیر قیمت منطقه آگهی می شوند. از طرفی واحد های نوساز و کلیدنخورده زیادی در جنت آباد وجود دارند که از نظر قیمت به گران ترین نقاط تهران طعنه می زنند.

بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در جنت آباد

فروشنده آپارتمان 100 متری در جنت آباد شمالی رقم سه میلیارد و 900 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهد؛ یعنی متری 39 میلیون تومان. این رقم تقریبا 15 میلیون تومان کمتر از میانه قیمت مسکن در منطقه پنج است و دلیل آن را می توانیم در ویژگی های واحد پیدا کنیم. این آپارتمان تقریبا 20 سال پیش ساخته شده و با اینکه طبقه سوم قرار گرفته، آسانسور ندارد و فروشنده، پارکینگ و انباری را به عنوان امکانات آن معرفی کرده است. قیمت آپارتمان در جنت آباد شمالی از طریق فروشنده واحد 100 متری دیگری چهار میلیارد و 200 میلیون تومان - متری 42 میلیون تومان- اعلام شده است. 12 سال از عمر بنا این واحد می گذرد و نداشتن آسانسور باتوجه به قرار گرفتن در طبقه چهارم، یکی از مهمترین ایراد های آن است. واحد 100 متری دیگری در جنت آباد شمالی با قیمت چهار میلیارد و 600 میلیون تومان آگهی شده است. نداشتن آسانسور نقطه مشترک آن با دو واحد قبلی است که زیر قیمت منطقه آگهی شده اند و 18 سال از زمان ساخت آن می گذرد.

قیمت آپارتمان در جنت آباد شمالی از طریق فروشنده واحد 100 متری پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده ارزش هر متر مربع از این واحد را معادل 55 میلیون تومان یعنی میانه قیمت مسکن در منطقه پنج درنظر گرفته است. این واحد که دارای دو اتاق خواب است، هشت سال پیش ساخته شده و به قول فروشنده، فول امکنات است. یعنی هم آسانسور دارد و هم با انباری و پارکینگ فروخته می شود. بین آگهی های مربوط به قیمت مسکن در جنت آباد شمالی واحدی مشابه مورد قبلی با قیمت پنج میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی شده که تنها تفاوتش این است که یک سال زودتر ساخته شده است. یا مثلا فروشنده دیگری در جنت آباد جنوبی رقم پنج میلیارد و 500 میلیون را درحالی برای واحد 100 متری درنظر گرفته که هشت سال از عمر بنا آن می گذرد و واحد با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ فروخته می شود. واحد هایی که تا اینجا بررسی کردیم یا زیر قیمت منطقه یا معادل میانه قیمت مسکن در منطقه پنج آگهی شده اند، اما در جنت آباد واحد هایی هستند که چند برابر قیمت منطقه به خریداران پیشنهاد می شوند.

قیمت آپارتمان 100 متری در جنت آباد از طریق فروشنده ای دقیقا هشت میلیارد تومان اعلام شده است. ارزش هر متر مربع این واحد 80 میلیون تومان درنظر گرفته شده که از نظر آمار 25 میلیون تومان بیشتر از میانه قیمت مسکن در منطقه پنج محسوب می شود و فقط از میانه ارزش خانه های منطقه یک کمتر است. البته فروشنده در توضیح قیمت این واحد، به کلید نخورده بودن آن و چیز هایی مثل کابینت های گلس، کف سرامیک درجه یک و ... را اشاره کرده است. قیمت آپارتمان 100 متری دیگری در جنت آباد جنوبی هفت میلیارد و 600 میلیون تومان است. این یکی پنج سال پیش ساخته شده و با امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ آگهی شده است. بین واحد های مربوط به فروش در جنت آباد واحد 100 متری دیگری را هفت میلیارد و 700 میلیون تومان می فروشند. این واحد جزو آپارتمان های نوساز محسوب می شود. فروشنده پذیرفته که قیمت اعلام شده از سوی آن بالاتر از میانه منطقه است و دلیل آن را استفاده از متریال درجه یک، کابیت های هایگلس و چنین چیز هایی دانسته است.

مشخصات آپارتمان های 100 متری در جنت آباد تهران

عمربنا

مشخصات

قیمت کل

قیمت هر مترمربع

20 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

3.9 میلیارد تومان

39 میلیون تومان

12 سال

طبقه چهارم بدون آسانسور

4.2 میلیارد تومان

42 میلیون تومان

18 سال

طبقه سوم بدون آسانسور

4.6 میلیارد تومان

46 میلیون تومان

هشت سال

فول امکانات

5.5 میلیارد تومان

55 میلیون تومان

هفت سال

فول امکانات

5.65 میلیارد تومان

56.5 میلیون تومان

نوساز

فول امکانات

7.7 میلیارد تومان

77 میلیون تومان

پنج سال

فول امکانات

7.6 میلیارد تومان

76 میلیون تومان

نوساز

کلیدنخورده و فول امکانات

هشت میلیارد تومان

80 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در جنت آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در جنت آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید