تاثیر حذف قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو در بازار آزاد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران- حذف قرعه کشی از فرآیند فروش محصولات ایرانخودرو و سایپا دوباره به تیتر اخبار حوزه خودرو تبدیل شده است. موضوعی که در 24 ساعت گذشته بعد از صحبت های سخنگوی وزارت صمت با خبرگزاری ایرنا مورد توجه نهاده شد، اما درواقع زمزمه های آن ابتدای تیرماه شنیده می شد و اثر حذف قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو را الان می گردد در بازار آزاد احساس کرد. قیمت تارا دستی که یکی از 11 محصول حذف شده از فرآیند قرعه کشی است، روز چهارشنبه 26 مرداد 15 میلیون تومان از اول ماه کمتر بود. خریداران کوییک دنده ای نسبت به ابتدای ماه 9 میلیون تومان کمتر پرداخت می کردند و کاهش قیمت کوییک R که به نام کوییک دورنگ معروف شده، در همین مدت پنج میلیون تومان بوده است. افت پنج تا 15 میلیون تومانی این مدل ها نمی تواند رقم چشمگیری باشد، اما این وقایع را می توانیم به ماجرای حذف قرعه کشی از فرآیند قرعه کشی ارتباط بدهم، چون در همین بازه زمانی یعنی ابتدای تیرماه تا الان قیمت دنا تیپ یک که برای خرید آن از کارخانه باید منتظر منتظر قرعه کشی ماند، چهارمیلیون تومان افزایش پیدا نموده است.

تاثیر حذف قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو در بازار آزاد

محصولات ایرانخودرو؛ افت 15 میلیونی قیمت تارا دنده ای

تارا اتوماتیک و دنده ای همراه دنا پلاس توربوشارژ دنده ای و اتوماتیک چهار محصول حذف شده ایرانخودرو از فرآیند قرعه کشی هستند. این خبر را سخنگوی وزارت صمت اولین بار روز دوم مرداد سال جاری عنوان نمود و ظرف این مدت شاهد کاهش جزیی ارزش تارا اتوماتیک و دنده ای در بازار آزاد بودیم. تارا دنده ای بیشترین افت قیمت را از این اتفاق تجربه نموده است. قیمت تارا دنده ای در بازار آزاد اولین روز مرداد سال جاری 465 میلیون تومان بود و امروز سایت های مالی مقابل نام این محصول رقم 450 میلیون تومان را قرار دارند. یعنی در کمتر از یک ماه 15 میلیون تومان از قیمت تارا دنده ای کاهش پیدا نموده است. تارا اتوماتیک که جزو گران ترین خودور های داخلی است، روز چهارشنبه 26 مرداد با قیمت 590 میلیون تومان رد و بدل می شد و اولین روز مرداد خرید آن پنج میلیون تومان بیشتر تمام می شد. شرایط برای دو مدل دنا یعنی نسخه های توربوشارژ دنده ای و اتوماتیک تا حدود متفاوت بوده است. این دو خودرو روز چهارشنبه 26 تیرماه در بازار آزاد با همان قیمت ابتدای ماه معامله شدند، اما جالب بدانید دنا تیپ یک ساده که هنوز برای خرید آن باید منتظر قرعه کشی ماند، طی این مدت چهار میلیون تومان گران شده و روز چهارشنبه 26 مرداد 411 میلیون تومان ارزش داشت.

محصولات سایپا؛ افت 9 میلیونی کوییک دنده ای

قیمت کوییک معمولی یا همان دنده ای در بازار آزاد از ابتدای تیرماه 9 میلیون تومان کاهش پیدا نموده است. قیمت کوییک معمولی چهارشنبه 26 مرداد 207 میلیون تومان بود و اولین روز ماه برای خرید آن از بازار باید 217 میلیون تومان پرداخت می کردید. علاوه بر کوییک معمولی، طبق اعلام وزارت صمت کوییک دنده ای R که به نام کوییک دنده ای دورنگ معروف شده کنار ساینا S محصولات سایپا هستند که از فرآیند قرعه کشی حذف شدند. قیمت کوییک R در کمتر از یک ماه با افت پنج میلیون تومانی از 223 میلیون تومان به 217 میلیون تومان رسیده است. ساینا S، اما چهارشنبه 26 مرداد بدون تغییر نسبت به اولین روز ماه در بازار آزاد دست به دست می شد. البته این ارقام را سایت های مالی به عنوان قیمت روز خودرو روی خروجی خود قرار دادند وگرنه وقتی سراغ آگهی ها می رویم ممکن با فروشنده هایی را پیدا کنیم که با ارقام کمتری حاضر به فروش هستند. مثلا قیمت ساینا S مدل 1401 به وسیله برخی از فروشند ها تا حدود 200 میلیون تومان پایین آمده و برخی از فروشنده های کوییک R مدل سال جاری به جای رقم 217 میلیون تومان، ارقامی کمتر از 200 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهند.

تاثیر حذف قرعه کشی در قیمت خودرو های داخلی

خودرو

قیمت اول مرداد

قیمت 26 مرداد

تغییر

تارا دستی

465 میلیون تومان

450 میلیون تومان

15 میلیون تومان کاهش

تارا اتوماتیک

595 میلیون تومان

590 میلیون تومان

پنج میلیون تومان کاهش

دنا پلاس توربوشارژ دنده ای

493 میلیون تومان

493 میلیون تومان

-

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

509 میلیون تومان

509 میلیون تومان

-

ساینا S

216 میلیون تومان

216 میلیون تومان

-

کوییک دنده ای

216 میلیون تومان

207 میلیون تومان

9 میلیون تومان کاهش

کوییک دنده ای R

223 میلیون تومان

217 میلیون تومان

پنج میلیون تومان کاهش

منبع: فرارو

به "تاثیر حذف قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو در بازار آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر حذف قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو در بازار آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید