تسهیلات ساخت مسکن 600 میلیون تومان شد

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران : مدیرعامل بانک مسکن گفت: برای 12 شهرتهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین هم استفاده نمایند، 600 میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافت.

تسهیلات ساخت مسکن 600 میلیون تومان شد

ایرنا : محمود شایان با اشاره به افزایش 30 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن جزئیات مهم ترین اقدام بانکی در آغاز امسال برای ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان را تشریح کرد.

به گفته وی، بانک مسکن برای سال نو، یک بسته اعتباری جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن در 12 سقف متفاوت با در نظر گرفتن شهر محل سکونت، استفاده از فناوری های نوین و شرایط فنی سازنده تدوین نموده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در چارچوب سیاست های اعتباری امسال در بخش مسکن و ساختمان، سازندگان، انبوه سازان و شرکت های ساختمانی می توانند از تسهیلات در سقف های مختلف برای ساخت مسکن استفاده نمایند.

شایان ادامه داد: سقف این تسهیلات برحسب طبقه بندی جمعیتی شهرها به سه گروه تقسیم می گردد که در هر گروه، بسته به اینکه سازنده متقاضی تسهیلات ساخت، از فناوری نوین ساختمانی در ساخت وساز استفاده کند یا خیر و بعلاوه برحسب اینکه سازنده حرفه ای باشد یا معمولی (غیرحرفه ای)، سقف تسهیلات نیز متفاوت معین شده است.

وی اعلام کرد: در بسته اعتباری امسال رونق فراوری مسکن، برای 12 شهرتهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین هم استفاده نمایند، 600 میلیون تومان به ازای هر واحد است.

مدیرعامل بانک مسکن اضافه نمود: بعلاوه به سازندگان غیرحرفه ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، 550 میلیون تومان وام به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می گردد.

وی گفت: در شهرهای مذکور، به سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین ساختمانی استفاده ننمایند، 500 میلیون تومان و به سایر سازنده ها نیز 450 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده ساخت پرداخت می گردد.

شایان توضیح داد: در سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، سقف تسهیلات به ترتیبی که برای سازندگان گروه اول اعلام شد، با مبالغ 500 میلیون تومان، 450 میلیون تومان، 400 میلیون تومان و 350 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی قابل پرداخت است.

وی اضافه نمود: بعلاوه در شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر جمعیت، سقف وام در چهار حالت ذکرشده به ترتیب 450 میلیون، 400 میلیون، 350 میلیون و 300 میلیون تومان است.

شایان با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن در امسال بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است،گفت: پیش بینی می گردد بر اساس سیاست نو تأمین اقتصادی ساخت و فراوری مسکن، بخش قابل توجهی از هزینه های احداث واحد مسکونی، با تسهیلات نو بانک مسکن پوشش داده گردد.

وی اضافه نمود: این بسته یاری خواهد نمود تا فراوری مسکن علاوه بر سهمیه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در شهرهای کشور رونق مضاعف پیدا کند و درنهایت، مشکل خانه دار شدن اقشار هدف در کشور رفع گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "تسهیلات ساخت مسکن 600 میلیون تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ساخت مسکن 600 میلیون تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید