جو بایدن به استیو جابز مدال آزادی آمریکا اعطا می نماید (یکی از معدود کسانی که بعد از مرگ این نشان مهم آمریکا را دریافت می نماید)

به گزارش سریال شهرزاد، دولت بایدن برندگان مدال آزادی ریاست جمهوری سال جاری را اظهار داشت. استیو جابز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران فقید اپل، در میان فهرست 17 دریافت کننده واقع شده است. این جایزه هفته آینده در تاریخ 7 جولای به جابز اختصاص داده می گردد.

جو بایدن به استیو جابز مدال آزادی آمریکا اعطا می نماید (یکی از معدود کسانی که بعد از مرگ این نشان مهم آمریکا را دریافت می نماید)

جابز به علت نقش مهم اش در تغییر شیوه ارتباط دنیا و بعلاوه برای تحول در صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و فناوری بی سیم شایسته این نشان تشخیص داده شده.

بیانیه رسمی نهاد ریاست جمهوری امریکا این است:

استیو جابز (متوفی 2011) یکی از بنیانگذاران، مدیر اجرایی، و رئیس شرکت اپل، مدیرعامل پیکسار بود و نقش مهمی در شرکت والت دیزنی داشت. بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات دنیا را تغییر داده و می دهد و بعلاوه صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی سیم را متحول نموده است.

مدال آزادی ریاست جمهوری بالاترین قدردانی از اشخاص غیرنظامی در ایالات متحده محسوب می گردد. این نشان به کسانی ارائه می گردد که یاری های مثال زدنی به رفاه، ارزش ها، یا امنیت ایالات متحده، صلح دنیای، یا سایر کوشش های مهم اجتماعی، عمومی یا خصوصی داشته باشند.

جابز در 5 اکتبر 2011 پس از مدت ها مبارزه با سرطان پانکراس درگذشت. مدال آزادی های پس از مرگ نادر است اما بی سابقه نیست. سال جاری، جان مک کین و ریچارد ترومکا از دیگر دریافت نمایندگان این نشان هستند که هر دو درگذشته اند.

بایدن علاقه دارد که روی نشان دادن آمریکا به عنوان سرزمین فرصت ها تاکید کند. 17 نفر سال جاری این نشان را دریافت می نمایند. آنها به گفته بیانیه کاخ سفید با کار سخت، پشتکار و ایمان نمودی ار روح ملت آمریکا بودند. آن ها بر موانع مهمی برای دستیابی به دستاورد های چشمگیر در هنر و علوم غلبه نموده اند، زندگی خود را وقف حمایت از آسیب پذیرترین افراد نموده اند، و با شجاعت برای ایجاد تغییر در جوامع خود - و در سراسر دنیا - عمل نموده اند و در عین حال راستا های درخشانی را برای نسل های آینده ایجاد نموده اند.

این جوایز در 7 ژوئیه در کاخ سفید اهدا خواهد شد. در این اطلاعیه به افرادی که به نمایندگی استیو جابز حضور خواهند داشت اشاره ای نشده است. محتمل است لورن پاول جابز، همسر استیو جابز، این نشان را از طرف او دریافت کند.

فهرست کامل دریافت نمایندگان مدال آزادی ریاست جمهوری را می توانید در وب سایت کاخ سفید بیابید.

دنزل واشنگتن از دیگر اشخاص آشنا برای ما است که این نشان به او داده خواهد شد.

مارتین لوتر کینگ در سال 1977 و اسطوره موسیقی -الویس پریسلی- و ورزشکار مشهور بیسبال -بیب روث- هر دو در سال 2018، بعد از مرگ نشان آزادی گرفتند.

منبع: یک پزشک

به "جو بایدن به استیو جابز مدال آزادی آمریکا اعطا می نماید (یکی از معدود کسانی که بعد از مرگ این نشان مهم آمریکا را دریافت می نماید)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن به استیو جابز مدال آزادی آمریکا اعطا می نماید (یکی از معدود کسانی که بعد از مرگ این نشان مهم آمریکا را دریافت می نماید)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید