حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم

به گزارش سریال شهرزاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که حضور مردم را در تمام عرصه ها باید به رسمیت بشناسیم، گفت: وجود گروه های مرجع بین دولت و مردم باعث می گردد تا مردم به حرکت در بیاید. ما آثار زیادی از نویسندگان، شعرا و سایر هنرمندان داشته ایم که توانسته اند حرکات خودجوشی را در مردم ایجاد نمایند.

حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم

به گزارش سریال شهرزاد، شریعتمداری روز یکشنبه (سوم شهریور ماه) در نشست همگرایی دولت و پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری با بیان این که از این موضوع متاسف هستیم که چرا بعد از مدت های طولانی به این گام نخست رسیده ایم، اظهار کرد: حضور مردم را در تمام عرصه ها باید به رسمیت بشناسیم و اگر در رابطه با این موضوع توجه جدی نداشته باشیم آنچه مردم از مشروعیت تا به امروز برای آن کوشش کردند از بین می رود. در بین دولت و مردم باید یک سری گروه های مرجع حضور داشته باشند تا مردم را به حرکت در بیاورند. با نگاهی به تاریخ انقلاب می توان دید نویسندگان، شعرا و... حرکت های خودجوش زیادی را در بین مردم ایجاد نموده اند. موسیقی هاو مجسمه هایی را داشته ایم که با زبان بی زبانی مردم را به انقلاب نزدیک کردند و در فیلم های خود چگونه نظام خان و خان بازی را به تصویر کشیده اند تا این نظام از بین برود.

وی گفت: دولت در مقابل فرهنگ و هنر بسیار نرم است و سختی ندارد در روایات اسلامی نیز وارد شده است که باید به معلمان و فرهیختگان احترام بگذاریم زیرا آنها خالق اثر و آموزش دهنده هستند. هنرمندان و فرهیختگان جزو نیروهای مولد و مولفی جامعه هستند و باید همیشه از آنها حمایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع که شفاف سازی همیشه جزو اصول اولیه ای بوده است که دولت به آن اهتمام داشته و هزینه های آن را نیز پرداخت نموده است گفت: شفاف سازی تشکل ها یکی از شفاف سازی های دولت است. باید بگذاریم تشکل ها سخن بگویند و با آنها نیز صحبت کنیم. امروز این دو وزارت خانه به عنوان مبنای اصلی یک تحول فکری برای ساخت یک جامعه ایده آل را باز نموده اند. قشر هنرمندان در برطرف بسیاری از آسیب های جامعه موثر هستند. این هنرمندانند که فضای اجتماعی را به تصویر می کشند. اگر می خواهیم مسائل بچه ها کار و اعتیاد و... حل گردد قطعا این هنرمندان هستند که می توانند به یاری دولت بیایند ما امروز نیامده ایم مسائل شما را حل کنیم چرا که این وظیفه ما است بلکه آمده ایم از شما بخواهیم و یاری بگیریم تا در برطرف مسائل یار و یاور دولت باشید. من شخصا اعلام می کنم بدون یاری شما درمانده ام ما نباید بر سر چهار راه های تهران شاهد تجمع بچه ها کار باشیم. این شایسته کشوری که می گوید ام الاقرای دنیا اسلام است نیست. این قطعا افتخار نبوده و نیست و بی یاری شما از پس آن بر نمی آییم. در هر کجا که اراده ملت ایران به میان آمده مسائل از بین رفته است.

وی در ادامه با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته سه جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکل های صنفی موافقت کرد و گفت : بنده با تشکیل این سه کمیته موافق و امیدوارم بتوانیم از این طریق تصویب نامه ها و تفاهم نامه ها را به صورت اجرایی مورد بحث و ارزیابی قرار دهیم و از این شفاف سازی استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید