درخواست سفیر ژاپن در سؤل برای افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران: سفیر ژاپن در کره جنوبی افزایش سطح همکاری های نظامی میان توکیو-سئول را به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با تهدیدات اتمی پیونگ یانگ خواستار شد.

درخواست سفیر ژاپن در سؤل برای افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)؛ سفیر ژاپن در کره جنوبی امروز با هدف اعمال فشار به کره شمالی به منظور متوقف ساختن جاه طلبی های هسته ای اش خواستار تقویت روابط نظامی میان سئول و پیونگ یانگ شد.

کورو بشو، سفیر ژاپن در کره جنوبی همچنین خواستار افزایش همکاری های سه جانبه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا شد. وی علت این امر را افزایش قدرت چین و تغییر تمرکز دیپلماتیک آمریکا از عراق و افغانستان به این بخش از آسیا بیان نمود.

وی در گفتگو با سریال شهرزاد گفت: با توجه به اینکه کره شمالی ژاپن و کره جنوبی را تهدید به حمله اتمی کرده است، افزایش همکاری میان کره جنوبی، ژاپن و آمریکا ضروری به نظر می رسد.

سفیر ژاپن اضافه نمود: اگرچه بحث همکاری نظامی میان ژاپن و کره جنوبی موضوعی حساس به شمار می رود اما با توجه به تهدید اتمی کره شمالی امیدوارم که مقامات دو کشور به صورت جدی بر روی این مساله تمرکز کنند.

کورو بشو ابراز امیدواری کرد که این دو کشور اختلافات تاریخی میان خود را کنار بگذارند، البته وی این مساله را پذیرفت که هیچ راه حل ساده ای برای بهبود روابط سئول-توکیو وجود ندارد.

پیشنهاد سفیر ژاپن در کره در حالی مطرح شده است که فردا روسای ستاد مشترک کره جنوبی و آمریکا از طریق ویدئو کنفرانس جلسه ای را برگزار خواهند کرد تا راه حلی برای تهدید اتمی کره شمالی بیابند.

منبع: تسنیم

به "درخواست سفیر ژاپن در سؤل برای افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سفیر ژاپن در سؤل برای افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید