رژیم های سم زدا جهت کاهش وزن

به گزارش سریال شهرزاد، رژیم های غذایی سم زدا جهت کاهش وزن، عملکرد سالم اندامها را به ارمغان می آورند. در این مقاله نمونه ای از رژیم سم زدا جهت کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم.

رژیم های سم زدا جهت کاهش وزن

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

رژیم های غذایی سم زدا جهت کاهش وزن، عملکرد سالم اندامها را به ارمغان می آورند. در این مقاله نمونه ای از رژیم سم زدا جهت کاهش وزن را به شما معرفی می کنیم.

گرفتن رژیم به این معنا نیست که به خود گرسنگی بدهید. از سوی دیگر، رژیم به معنای ایجاد تغییر در مصرف خوراک روزانه خود است. در صورتی که به دقت الگوهای غذایی خود را مورد آنالیز قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که بیش از احتیاج بدن غذا خورده و اغلب خوراکی هایی را مصرف می کنیم که بدنمان بدانها هرگز احتیاج ندارد. برنامه های سم زدا کاهش وزن، از مواد غذایی طبیعی تشکیل شده است که به عملکرد مناسب غدد لنفاوی، کلیه ها، کبد و شیره های ترشح شده به وسیله بدن ما یاری می نمایند. پیروی از یک رژیم 10 روزه کاهش وزن سم زدا به شما در سوزاندن سلولیت، کاهش نفخ و درخشندگی پوستتان یاری خواهد نمود.

لیست مواد غذایی مورد استفاده در برنامه های سم زدا کاهش وزن

میوه

منوی رژیم غذایی سم زدای شما احتمالاً، سبدی از میوه های تازه، میوه های فریز شده، میوه های کنسروی و یا میوه خشک در تمام اشکال را شامل می گردد! سیب، موز، گلابی، پرتقال، آناناس، توت فرنگی، انگور، انبه، گواوا، کیوی، تمشک، کران بری و بسیاری از میوه های دیگر برای یک رژیم غذایی سم زدای توصیه می شوند.

آب میوه

بدن به منظور برخورداری از عملکردی سالم، احتیاج به مایعات دارد. در نتیجه، رژیم غذایی متشکل از مایعات شامل اندازه زیادی آب میوه در رژیم غذایی شما می گردد. نوشیدنی های سم زدا جهت کاهش وزن هم آب سبزیجات را شامل می شوند. می توانید آنها را در خانه تهیه نموده و یا انواع کنسری آنها را مصرف کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که از مصرف انواعی که حاوی مواد نگهدارنده، شیرین نماینده و قند افزوده می باشند، خودداری می کنید.

سبزیجات

مهم نیست چند سالمان باشد، تصور می کنم که هنوز هم احتیاج داریم اهمیت سبزیجات برگ سبز در زندگی مان را به ما گوشزد نمایند. لذا راه گریزی نیست! اندازه زیادی سبزیجات برگ سبز را وارد رژیم غذایی خود نمایید. سبزیجاتی مانند، کاهو، هویج، کلم بروکلی، گل کلم، سالاد، گوجه فرنگی، پیازچه، شنبلیله و اسفناج بعضی از سبزیجاتی بوده که چنانچه قصد شروع پیروی از یک رژیم سم زدا جهت کاهش وزن را دارید، در لیست اولویت شما قرار می گیرند.

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس را می توان آب پز نموده و در سالاد خود مورد استفاده قرار دهید. لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، عدس سبز، لوبیا چیتی، نخود و ماش جزء ضروری رژیم سم زدا به حساب می آیند.

گوشت

ماهی تازه را می توان وارد رژیم غذایی سم زدا نمود. ماهی کاد، ماهی خال مخالی یا ماکرل، خرچنگ، ماهی قزل آلا، کوسه، ماهی تن، میگو و اره ماهی مناسب ترین گوشتهایی بوده که می توانند به سالاد شما جهت سم زدایی افزوده شوند.

دیگر مواد غذایی

عسل، آبِ لیمو، سیر، زنجبیل، روغن زیتون، آجیل یا مغزهای خوراکی بدون نمک، پودر فلفل سیاه، دمنوش های گیاهی و مقادیر زیادی آب، دیگر مواد غذایی مورد استفاده در این رژیم می باشند.

نمونه ای از رژیم سم زدای 10 روزه

قبل از اینکه رژیم سم زدا جهت کاهش وزن را شروع کنید، آن را در مدت زمان کوتاهی امتحان کنید. به مدت سه روز، سعی نموده با رژیم مایعات سر کنید. فعالیتهای بدنی و فشارهای جسمی متداول خود را کاهش دهید. به محض آنکه توانستید از عهده این آزمون سه روزه برآیید، زمان آن خواهد رسید که رژیم سم زدا را شروع نمایید.

صبحانه سم زدا

صبحانه سم زدای شما متشکل از میوه می باشد. یک کاسه میوه تازه به هر اندازه که گرسنگی تان رفع گردد، مصرف کنید. تنها به خوردن یک میوه در هفته نخست پایبند باشید. راه دیگر شروع رژیم سم زدا نوشیدن چای ریشه زنجبیل است. چند ورقه زنجبیل را به آب جوش افزوده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم کند. آن را گرم بنوشید. این چای یا دمنوش سوخت و ساز را بهبود بخشیده و کالری های بیشتری را می سوزاند.

ناهار سم زدا

برای ناهار، مجدداً یک کاسه از هر میوه ای که دوست دارید میل کنید. میوه ها را با یکدیگر مخلوط نکنید. به قدر کافی بخورید یعنی تا زمانی که گرسنگی تان رفع گردد. دیگر ماده غذایی سم زدا برای ناهار آب پز کردن چند سبزی و صرف آنها با ماهی تازه است. گیاهان زیادی را به بشقاب خود افزوده تا آن را غذایی عالی جهت سم زدایی سازید.

میان وعده سم زدا

برای یک میان وعده، یک لیوان آب هویج و یا هر آب میوه ای که دوست دارید نوش جان کنید. خوردن میوه خشک شده و یا قاچ هایی از میوه های تازه می تواند بعلاوه بخشی از رژیم سم زدای شما را تشکیل دهد.

شام سم زدا

می توانید شام را امتحان کنید. می توانید سالاد چاشنی زده شده با گیاهان معطر همراه با ماهی تازه، یک کاسه میوه، خورشت یا سوپ برای شام را مصرف نمایید. سبزیجات بخار پز شده هم فکر خوبی برای شام سم زدا خواهد بود. در 10 روز نخست، می توانید انتخاب میوه را بر اساس روز تغییر دهید. اما میوه ها را با یکدیگر مخلوط نکنید.

به محض آنکه به طور دقیق این رژیم را به مدت 10 روز دنبال کردید، می توانید کاسه ای از مخلوط میوه، سالاد و یا هر ماده غذایی خام دیگری را میل نمایید. 10 روز نخست به خصوص سخت و طاقت فرسا است، به این علت که بدن شما مجبور به عادت کردن به این تغییر ریشه ای است. اگر خود را فریب نداده و تقلب نکنید، در سرانجام ماه احساس سبک تری خواهید داشت. از آنجا که مصرف روغن صفر است، بدن شما عملکرد بهتری خواهد داشت و این امر به شما احساس سیری بیشتری می بخشد. تمام ایده رژیم های غذایی به هدف کاهش وزن خوردن مواد غذایی طبیعی تا آن جا که امکان دارد، به جهت حفظ بدنی متناسب به طور طبیعی است.

منبع: راسخون

به "رژیم های سم زدا جهت کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم های سم زدا جهت کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید