سرمربی تیم ملی باید نزدیک به سبک بازی والیبال ایران باشد

به گزارش سریال شهرزاد، علی شفیعی در مصاحبه با خبرنگاران درباره به تعویق افتادن رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و ابتلای تعدادی از بازیکنان به ویروس کرونا، تصمیم به تعطیلی دو هفته ای مسابقات لیگ برتر گرفته شد. مشکلم با این تصمیم این است که مطمئنا بسیاری از تیم ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده اند و به دنبال بی احتیاطی آنها، بازیکنان آلوده شدند. حتی ممکن است دوران قرنطینه را کاملا به خاتمه نرسانده باشند، در نتیجه شاهد تعداد افزایش مبتلایان و به تعویق افتادن مسابقات هستیم.

سرمربی تیم ملی باید نزدیک به سبک بازی والیبال ایران باشد

سرعتی زن تیم والیبال سایپا تهران تأکید کرد: متأسفم برای تیم هایی که با علم بر اینکه بازیکنانشان با علامت و یا بی علامت درگیر این بیماری هستند و از آنها استفاده کردند. حتی بعضی از تیم ها با فاصله زمانی زیادی تست کرونا از بازیکنانشان گرفتند. نمی دانم با چه تفکری این گونه عمل کردند. هر طور که بخواهیم به آن نگاه کنیم، چه به عنوان سرگرمی، چه به عنوان منبع درآمد و چه مکانی که بخواهند شایستگی های خود را اثبات نمایند اما ارزش آن را نداشت که این گونه رفتار نمایند.

وی ادامه داد: برای انجام تمام اهدافشان باید ابتدا مسابقات لیگ وجود داشته باشد. در سال منتهی به المپیک هستیم، سال گذشته نیز بازیکنان از نظر اقتصادی و بدنی به خاطر تعطیلی مسابقات متضرر شدند. اگر در ادامه نیز نخواهند پروتکل ها را رعایت نمایند، ضرر بیشتری خواهیم دید، به هر حال والیبال شغل ما است و باید از آن استفاده کنیم.

شفیعی در پاسخ به این سوال که شاید کوتاهی فدراسیون در این زمینه باعث افزایش تعداد مبتلایان شده است، گفت: نمی دانم. به هر حال تیم ها باید هر 10 روز تست PCR خود را به فدراسیون ارائه دهند. فدراسیون می تواند در هر شهر با یک آزمایشگاه هماهنگ باشد که نتایج PCR مستقیم برای آنها ارسال گردد تا هیچ شک و شبهه ای نیز وجود نداشته باشد.

ملی پوش والیبال ایران درباره شرایط بدنی خودش نیز اضافه کرد: هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده ام، چرا که پیش از شروع مسابقات، از ناحیه کتف و زانو دچار مصدومیت بودم و همین در فرایند آمادگی ام تأثیرگذار بود. همواره مسابقات را صددرصد شروع نمی کنم اما رفته رفته شرایط بدنی ام بهتر می گردد و امیدوارم سال جاری نیز این اتفاق رخ دهد.

سرعتی زن تیم ملی والیبال ایران درباره فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی نیز گفت: هر چه زودتر سرمربی انتخاب گردد به نفع تیم ملی خواهد بود، چرا که مدت زمان زیادی برای شناخت بازیکنان خواهد داشت. هر چه این انتخاب به تعویق افتد، تیم ملی متضرر می گردد. در حال حاضر نیز انتخاب سرمربی در فرایند کندی واقع شده است و امیدوارم حداقل فردی انتخاب گردد که به سیستم و سبک والیبال ایران نزدیک باشد. ملی پوشان والیبال ایران، بازیکنانی با توان بدنی خیلی بالا نیستند و ترکیبی از توانایی بدنی و تکنیکهای فردی و تیمی هستند. امیدوارم مربی انتخابی گردد که تبحر کار با چنین بازیکنانی را داشته باشد.

شفیعی در خاتمه گفت: کاش حداقل سرمربی زودتر از فروردین ماه در ایران حاضر گردد و خیلی زودتر شاهد انتخاب سرمربی تیم ملی باشیم تا بتواند بازی های لیگ و مرحله آف را تماشا کند. حتی از راه دور هم می تواند بازیکنان را رصد کند نه اینکه مربی دیر انتخاب گردد و ظرف مدت یک یا دو هفته با تماشای فیلم بازی ها و بررسی بخواهد به شناخت دست یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرمربی تیم ملی باید نزدیک به سبک بازی والیبال ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی باید نزدیک به سبک بازی والیبال ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید