شرکت های ایرانی برای خرید کالا از صلیب سرخ، استانداردهای خود را ارتقا دهند

به گزارش سریال شهرزاد، وبینار آشنایی شرکت های ایرانی با فرایندهای خرید صلیب سرخ به همت کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند و با همکاری امور بین الملل اتاق ایران به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مهدی کامکار، مسئول لجستیک کمیته بین المللی صلیب سرخ و با مشارکت اعضای کمیته مشترک، نمایندگان اتاق های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی سراسر کشور برگزار گردید.

شرکت های ایرانی برای خرید کالا از صلیب سرخ، استانداردهای خود را ارتقا دهند

در ابتدای این نشست،کامکار مسئول لجستیک کمیته بین المللی صلیب سرخ، توضیحاتی درباره فرایند تاسیس این کمیته ارایه داد.

او احترام به حقوق بین المللی، امنیت مالی، توان سازی افرادی که دارای معلولیت هستند، همکاری تنگاتنگ با سازمان های ملی از جمله هلال احمر را به عنوان یکی از مهم ترین وظایف صلیب سرخ بیان کرد.

کامکار همچنین اهداف و کارکرد کمیته بین المللی صلیب سرخ را از ابتدای تاسیس تشریح کرد.

دفتر صلیب سرخ چه خریدهایی را برای ارسال کالاها به کشورهای منطقه و آفریقایی انجام داده است؟ لوازم آب رسانی، لوازم امدادی برای نجات، لوازم کشاورزی، لوازم ارتوپدی، و... از جمله مهمترین اقلامی هستند که طبق توضیحات مسئول لجستیک کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، انجام گرفته است و به دلیل موقعیت ترانزیتی و جغرافیایی ایران، این اقلام به کشورهایی که نیازمند آنها هستند، ارسال می گردد.

او در همین زمینه اظهار کرد: در سال 2020، 70 کامیون از مرزهای ایران برای ارسال خریدهای صلیب سرخ سایر کشورها ترانزیت شده است و عراق و سوریه مهم ترین و عظیم ترین مشتری های خرید اقلام صلیب سرخ هستند.

به گفته کامکار، در سال های 2016 و 2017 به عنوان پرکارترین سال های فعالیت کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، 600 کامیون به دو کشور افغانستان وعراق ترانزیت شده است.

کامکار همچنین توضیحاتی درباره فرایند خرید عمومی صلیب سرخ ارایه داد و گفت: مواد غذایی، چادر، مواد آبرسانی از مهم ترین اقلامی هستند که ایران می تواند از صلیب سرخ انجام دهد.

کامکار، مسئول لجستیک کمیته بین المللی صلیب سرخ، همچنین تاکید نمود به رغم تحریم هایی که ایران با آن روبرو است، اما مسئله ای در پرداخت خریدهای اجرا شده وجود ندارد. او درهمین زمینه تاکید نمود: خوشبختانه نبود محدودیت در پرداخت ها، فرصت ویژه ای را برای تولیدنمایندگان و تامین نمایندگان ایرانی فراهم نموده است تا نه تنها از صلیب سرخ، بلکه از سایرسازمان های بین المللی مشابه صلیب سرخ خرید نمایند و به سایر کشورهایی که نیازمند اقلام صلیب سرخ هستند، اما امکانات زیرساختی و لجستیکی آنها اجازه این خرید را نمی دهد، کالا ارسال نمایند.

او در همین زمینه اعلام نمود تامین نمایندگان و تولیدنمایندگان ایرانی باید ضمن رعایت استانداردهای لازم، فعالیت های خود را ارتقا بخشند.

در این نشست همچنین لینک دریافت اطلاعات مرتبط با مناقصات سازمان صلیب سرخ به شرکت نمایندگان اعلام و عنوان شد شرکت های متقاضی جهت تعامل با صلیب سرخ، می توانند به وسیله معاونت امور بین الملل اتاق ایران اقدام نمایند.

علاقه مندان می توانند فایل ارایه شده در این وبینار را از اینجا دانلود نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "شرکت های ایرانی برای خرید کالا از صلیب سرخ، استانداردهای خود را ارتقا دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های ایرانی برای خرید کالا از صلیب سرخ، استانداردهای خود را ارتقا دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید