طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها هنوز به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است

به گزارش سریال شهرزاد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها هنوز به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است.

طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها هنوز به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اخیرا تعدادی از رسانه ها درباره طرحی با عنوان استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها مطالبی را منتشر نموده اند، گفت: این درحالی است که طرح مذکور تا به امروز فقط به امضای تعدادی از نمایندگان رسیده و حتی کمیسیون آنالیز نماینده آن نیز معین نشده و طبعا آنالیز آن نیز شروع نشد اما بازنمایی رسانه ای به نحوی صورت گرفته که گویی این طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس درحال آنالیز است یا حتی بعضی آن را مصوبه نهایی دانسته اند. این اتفاق قبلا نیز برای بعضی دیگر از طرح هایی که هنوز آنالیز نشده بودند افتاده بود و جای تامل دارد.

وی اضافه نمود: درباره این طرح همانطور که اشاره شد، کلیات آن صرفا به وسیله تعدادی از نمایندگان مطرح شده و هنوز حتی به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است.

موسوی گفت: بعلاوه برخلاف آنچه در رسانه ها منتشر شده است، براساس ماده 2 این طرح، حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اشیای باستانی و عتیقه و آثار تاریخی بدون مجوز قانونی ممنوع و جرم است و بطور قطع با مرتکب باید برخورد گردد؛ تدوین طرح به وسیله نمایندگان فارغ از اینکه به کمیسیون های مربوطه و صحن می رسد یا نه یک روال قانونی برای نمایندگان است و از رسانه های محترم خواهشمند است پیش از آنکه درباره چنین موضوعاتی اطلاع رسانی نمایند، اطلاعات تکمیلی طرح ها را یا به وسیله نمایندگان و کمیسیون ها یا اداره اخبار مجلس استعلام نمایند تا شاهد اطلاع رسانی دقیق و صحیح باشیم.

منبع: همگردی

به "طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها هنوز به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج ها هنوز به هیچ کمیسیونی ارجاع نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید