مبنای کار دولت در کردستان بر تعامل و همفکری پایدار است

به گزارش سریال شهرزاد، زارعی کوشا گفت: اساس و مبنای کار در استان بر تعامل و همفکری پایدار است و یکی از شروط انتخاب مدیران فساد ستیزی و توان مبارزه با فساد است.

مبنای کار دولت در کردستان بر تعامل و همفکری پایدار است

به گزارش سریال شهرزاد از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در اولین جلسه شورای اداری استان پس از تصدی استانداری کردستان گفت: از همان روز نخست در اختیار گرفتن سکانداری استانداری کردستان اعلام کردم که مبنای کار دولت در استان بر تعامل و همفکری پایدار خواهد بود و در این راه از توان همه دلسوزان بهره خواهم گرفت.

او با بیان اینکه با تغییر دولت ها، جابجایی مدیران امری عادی است، اضافه نمود: تغییرات مدیریتی روح تازەای در کالبد سیستم اجرایی خواهد دمید، ولی در انتصابات باید دقت گردد تا شایستە ترین و پاکدست ترین افراد انتخاب شوند.

زارعی کوشا اضافە کرد: در روز های گذشته با بسکمک از جریانات سیاسی و اجتماعی ملاقات نموده و نظرات و دیدگاه های آنان اخذ شده است.

استاندار کردستان خدمتگزاری شایسته به مردم را جزو مهمترین اهداف دولت مردمی برشمرد و گفت: برای مردم جریانات سیاسی اهمیتی ندارند، بلکه تفاوت برای آنان در نوع و خدمتی است که برای بهبود امور و آسایش آنان ارائه می گردد.

زارعی کوشا گفت: من در انتصاب و انتخاب مدیران شایسته سالاری را فدای سرعت در تغییرات نمی کنم و در این راه تحت تاثیر فشار ها و فضا سازی ها قرار نمی گیرم.

او ادامه داد: ما امانتی را از دولت تحویل گرفته ایم و به اقتضای شرایط، نارسایی ها و احتیاج های استان باید افراد سالم، پاکدست و فساد ستیز را به عنوان مدیران اجرایی انتخاب کنیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: مدیرانی برگزیده خواهند شد که مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار دهند و توان سالم سازی داشته باشند.

زارعی کوشا با بیان اینکه همه قوا دارای وظایف روشنی در قانون دارند گفت: ما به عنوان مدیران اجرایی برای نظارت کنندگان مردم در مجلس شورای اسلامی احترام کامل قائل هستیم و همه مدیران نیز موظف به شنیدن تذکرات و نظارت کنندگان می باشند.

او اضافه نمود: به عنوان استاندار کردستان اعلام می کنم که هر قدمی را که کنندگان برای خدمت بە استان بردارند اطلاع رسانی خواهم کرد.

استاندار کردستان بعلاوه بر ضرورت تغییر رویه جلسات شورای اداری استان از حالت مراسم، تاکید نمود و گفت:جلسات آینده شورای اداری استان از فرایند معمول و سخنرانی صرف خارج و به جلسات پرسش و پاسخ و کار های کارشناسی تبدیل می گردد.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود از رسانه ها خواست به عنوان رکن چهارم دمکراسی همانند منتقدان منصف و اطلاع رسانان معتمد و متعهد عمل و به توسعه استان کمک رسانند.

او به مناسبت های مختلف همانند هفته معلولان، هفته پژوهش و روز پرستار نیز اشاره نمود و گفت؛ استان کردستان 50 هزار نفر معلول دارد که با مسائل فراوان روبرو هستند و ما وظیفه داریم از آنان به هر نحو ممکن حمایت کنیم.

استاندار کردستان اضافه نمود؛ درهفته معلولان یک خیر کردستانی با اهدا 100 ویلچر برقی به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال گام خداپسندانه ای برداشت که یک اقدام بزرگ برای رفاه حال معلولان به شمار می رود.

زارعی کوشا بعلاوه ضمن تبریک روز پرستار به جامعه بهداشت و درمان استان و قدردانی از کوشش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا از قرار گرفتن نام تعدادی از اساتید و پژوهشگران استان در زمره اساتید برجسته کشور و دنیا ابراز خوشحالی کرد و گفت: برای حل اساسی و بنیادی مسائل استان باید به امر پژوهش محوری اهتمام ویژه داشته باشیم.

کنندە مردم شهرستان های قروە و دهگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسە وفاق و همگرایی را رمز عبور کشور از شرایط سخت فعلی دانست و گفت: مردم کردستان نماد وحدت و همگرایی در کشورند و امروز بیش از هر زمانی احتیاجمند توجە و حمایت هستند.

اوسطی گفت: برای پیشرفت و توسعە کردستان استاندار جوان و انقلابی باید از تمام ظرفیت شایستگان و نخبگان استفادە کند.

کنندە مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسە بە اقدامات مهم مجلس یازدهم و ورود بە مسائل مهم کشور اشارە کرد و اضافه نمود: در کردستان ظرفیت های توسعه فراوان و موانع توسعه نیز زیاد است که استاندار کردستان باید با شناخت کامل و مشارکت دادن بخش خصوصی بر مسائل غلبه کند.

زندیان اضافه نمود: بعضی از پروژه های موجود در استان دارای پیشرفت فیزیکی اندکی هستند و ما به عنوان کننده مردم در مجلس آماده همکاری با مدیریت و سیستم اجرایی استان هستیم.

در این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در حوزه گازرسانی استان و ضریب نفوذ 96 درصدی استان، از مدیران خواست جهت کاهش مصرف گاز در فصل سرد سال همکاری کنند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مبنای کار دولت در کردستان بر تعامل و همفکری پایدار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبنای کار دولت در کردستان بر تعامل و همفکری پایدار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید