مقصودلو بالاتر از قهرمان شطرنج دنیا در مسابقات گرند سوئیس

به گزارش سریال شهرزاد، پرهام مقصودلو توانست در دورسوم مسابقات گرند سوئیس در مقابل حریفش به پیروزی برسد و بالاتر از مگنوس کارلسن بایستد.

مقصودلو بالاتر از قهرمان شطرنج دنیا در مسابقات گرند سوئیس

به گزارش سریال شهرزاد، رقابت های گرند سوئیس امشب(شنبه) برگزار گردید و تنها نماینده ایران، پرهام مقصودلو، با ریتینگ بین المللی 2664 توانست در مقابل وفک با ریتینگ بین المللی 2618 به پیروزی برسد. پرهام مقصودلو در بازی دوم که شب گذشته برگزار گردید مقابل لنس هندرسون با ریتینگ بین المللی 2494 از اسپانیا پیروز شد.

قهرمان حال حاضر جهان، مگنوس کارلسن با ریتینگ بین المللی 2876 که توانسته بود در دور اول این رقابت ها به پیروزی برسد و در دور دوم به تساوی دست پیدا کند باز هم در دور سوم متوقف شد و همچنان رکورد شکست ناپذیزی خود را حفظ کرد.

مقصودلو با 2.5 امتیاز در جدول رقابت ها بالاتر از کارلسن 2 امتیازی قرار گرفته است.

مجموع جوایز این رقابت ها حدود 433 هزار دلار خواهد بود که نفر اول 70 هزار دلار خواهد برد. این مسابقات در 11 دور در حال برگزاری است همچنین اختتامیه این مسابقات 29 مهرماه خواهد بود. روسیه با 26 نفر بیشترین بازیکنان را در این رقابت ها دارد.

در مسابقات گرند سوئیس نفرات سرشناس و بزرگی مانند مگنوس کارلسن (2876)، نفر اول رنکینگ جهانی، کارونا فابیانو (2812)، سو وسلی (2767) و ویشواناتان آناند (2765) حضور دارند. مقصودلو نیز به عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، شانس رقابت با برترین شطرنج بازان جهان را دارد.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مقصودلو بالاتر از قهرمان شطرنج دنیا در مسابقات گرند سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصودلو بالاتر از قهرمان شطرنج دنیا در مسابقات گرند سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید