نارس بودن مسوولان بعضی کشورهای بزرگ برای خودشان و سایرین ایجاد مشکل نموده است

به گزارش سریال شهرزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی با نکوهش اظهارات تلویحی و سخیف رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران گفت: رفتار منطقی و توام با اندیشه جمهوری اسلامی ایران را اگر با هذیان گویی بعضی کشورهای بزرگ مقایسه کنیم، نشان می دهد نارس بودن بعضی مسوولان این کشورها برای خود این کشورها و سایرین ایجاد مشکل نموده است.

نارس بودن مسوولان بعضی کشورهای بزرگ برای خودشان و سایرین ایجاد مشکل نموده است

به گزارش سریال شهرزاد، علی لاریجانی در همایش اردستانی های مقیم تهران با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران گفت: در منطقه طی 38 سال گذشته مسائل زیادی را تحمل نموده ایم. دوره تجزیه طلبی و جنگ تحمیلی تحریم های متعدد مالی و چالش هسته ای نظام جمهوری اسلامی ایران را از پختگی در حوزه های منطقه ای و بین المللی برخوردار نموده است.

نماینده مردم قم، خاورمیانه را داغ ترین منطقه دنیا از حیث ناامنی و نزاع های داخلی دانست و اضافه کرد: تقریبا بیشتر کشورهای منطقه ناامن هستند . در چنین شرایطی ایران یک رفتار سنجیده و به هنگام در تصمیمات خود دارد که منجر به تداوم امنیت پایدار شده است. وزانت ایران و ملت آن بیشتر از گذشته شده است که این مسئله برای ما دستاوردهای زیادی داشته ، دارد و خواهد داشت. به یقین ظرفیت مدیریتی کشور، توان مدیریت آینده را دارد.

لاریجانی سپس به تشریح شرایط مالی کشور و پیش بینی های لایحه برنامه ششم توسعه برای رشد و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته پرداخت و اضافه کرد: طی 38 سال گذشته کشور در ابعاد مختلف شاهد رشد خوبی بوده است مثلا در آزادراه ها ، مخابرات ، فولاد، مس و تربیت دانشجو و رشد کمی و کیفی اساتید دانشگاه حرکت چشم گیری داشته ایم. تعداد دانشجویان در ابتدای انقلاب 140 هزار دانشجو بود که اکنون به بیش از 4 میلیون دانشجو افزایش یافته است. تعداد اساتید نیز از 8 هزار نفر به حدود 60 هزار نفر رسیده است. البته در کنار این پیشرفت ها نقص هایی هم داریم که علت اصلی این نقص ها فقدان طرح آمایش سرزمینی مدون است. این مسئله موجب توسعه نیافتن همه امور کشور به صورت یکسان و متوازن شده است.

نماینده مردم قم سپس با اشاره به پیش بینی های لایحه برنامه ششم برای انقلاب مالی در مناطق کمتر توسعه یافته گفت: سازمان برنامه و بودجه در حال تدوین اسناد پشتیبان برای انجام مطالعات برای تهیه طرح آمایش سرزمینی مدون است. حضور نیافتن سرمایه گذاران در مناطق محروم، دسترسی های مشکل به زیربنا و تسهیلات و بی اعتمادی سرمایه گذاران مانع از توسعه این مناطق شده است. از سوی دیگر صندوق توسعه ملی نمی تواند به بخش دولتی تسهیلات دهد تا این بخش به عنوان لنگرگاه از بخش خصوصی حمایت کند. مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه پیش بینی های خوبی برای روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته نموده است.

وی ادامه داد: در روستاها چرخ مالی مطلوب وجود ندارد هر چند زیرساخت ها در آنجا فراهم است. مخابرات، آب، جاده و تلویزیون به روستاها رفته است اما چرا مهاجرت از روستاها به شهر ها انجام می گردد. فقدان ظرفیت اشتغال عامل این مسئله است. در برنامه ششم توسعه بر حسب ظرفیت روستاها از نظر صنایع تبدیلی ، موقعیت گردشگری یا معادن پیش بینی های خوبی در برنامه ششم شده است. این مناطق از معافیت مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت برخوردار می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به فعالان مالی اردستان توصیه کرد در بخش معادن استان اصفهان سرمایه گذاری نمایند و ادامه داد: ستاد معادن استانها در قانون برنامه ششم توسعه از موقعیت خوبی برخوردار شده است که شما می توانیم از این امتیاز برای رونق معادن استان بهره ببرید.

وی ادامه داد: اقدام دیگر برنامه ششم ، سهم بودجه های عمرانی در بودجه کل کشور است. سی درصد این بودجه باید استانی گردد. با تحقق یافتن این مسئله طی سیاست های پنج ساله آینده موتور محرک پروژه های عمرانی در استان ها روشن می گردد.

وی از اختصاص سه درصد از منابع درآمدی ناشی از فروش نفت به مناطق نفت خیر و کمتر توسعه یافته در قالب برنامه ششم توسعه سخن گفت و اضافه کرد: علاوه بر این مسئله بخش آی تی و مخابرات زمینه خوبی برای توسعه مناطق کمتر برخوردار مثل اردستان دارد که البته اردستانی بودن معاون وزیر ارتباطات (دنیاگرد) می تواند یاری خوبی برای توسعه شهر شما باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش پیشنهاد داد: طرح های مدون شهری و روستایی برای استفاده از امتیازات پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه ارائه گردد.

وی گفت: زکات کار شما ، آبادانی شهر و روستای محل تولدتان است شما مطالعات را انجام دهید و ما هم از آبادانی شما در مجلس حمایت می کنیم.

رییس مجلس یادآور شد: اردستان از ظرفیت انسانی خوبی در سطوح مختلف اجرایی و نظارتی و مدیریت کشور برخوردار است و بسیاری از چهره های ملی و استانی از ظرفیت های انسانی خوب اردستان است که این مسئله خود یاری خوبی برای آبادانی بیشتر اردستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نارس بودن مسوولان بعضی کشورهای بزرگ برای خودشان و سایرین ایجاد مشکل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارس بودن مسوولان بعضی کشورهای بزرگ برای خودشان و سایرین ایجاد مشکل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید