نیازی به واردات کیت های تشخیص کرونا نداریم

به گزارش سریال شهرزاد، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: با فراوری انبوه کیت های تشخیص کرونا، دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.

نیازی به واردات کیت های تشخیص کرونا نداریم

اسدالهی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به کیت تشخیص کرونا به یاری RNA و DNA اظهار کرد: کیت تشخیص کرونا به صورت DNA یا RNA ویروس است. به یاری این دو ژن، مثبت یا منفی بودن کرونا را در فرد مشکوک تشخیص می دهند.

او اضافه کرد: در مطالعات پژوهشی و در حوزه تشخیص و درمان یک بیماری ضروری است تا انتها بیماری فرد، RNA و یا DNA ویروس را داشته باشیم. شرکت ما این محصول را طوری طراحی نموده است که توانایی شکستن پوشش ویروس، حذف پروتئین ها و تغلیظ DNA,RNA را داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: ویژگی کیت تشخیص کرونا این شرکت برای جلوگیری از تداخل RNas های موجود در محیط با واکنش استخراج و برای خلوص بالای RNA بدست آمده است.کیت تشخیص کرونا در آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، بیمارستان ها و مراکز پژوهشی در حال استفاده است که بسیاری از کشورهای همسایه هم به این فناوری دست یافته اند.

او ادامه داد: باتوجه به نتایجی که انستیتو پاستور اعلام نموده این کیت از نظر کیفی قابل رقابت با فراوری نمونه های اروپایی است. با توجه به قیمت تمام شده فراوری داخل (با ارز آزاد) حدود یک سوم قیمت کیت های هم تراز خود در برابر کشور های دیگر است که قابلیت رقابت بسیار بالایی دارد.

به گفته این فعال فناور با فراوری انبوه این محصول در داخل، دیگر نیازی به واردات کیت های تشخیص کرونا نخواهیم داشت.

اسدالهی با اشاره به کاربرد و صرفه جویی در خروج ارز کیت تشخیصی توضیح داد: از کیت تشخیصی کرونا برای به دست آوردن RNA ویروس با درصد خلوص بالا استفاده می گردد. مصرف بیش از 12 میلیون تست از کیت های فراوری داخل با صرفه جویی بیش از 8 میلیون دلار (قیمت این محصول در خارج از ایران حدود 1 دلار و در فراوری داخل میانگین 30 سنت) است. تا کنون حدود 12 میلیون تست به وسیله کیت تشخیصی این شرکت دانش بنیان صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نیازی به واردات کیت های تشخیص کرونا نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به واردات کیت های تشخیص کرونا نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید