پروژه های گردشگری گلستان به طور متمرکز افتتاح می گردد

به گزارش سریال شهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام 40 اقامتگاه بوم گردی در گلستان افتتاح می گردد و به بهره برداری می رسد.

پروژه های گردشگری گلستان به طور متمرکز افتتاح می گردد

به گزارش سریال شهرزاد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز چهارشنبه 2 آبان با اعلام این خبر گفت: 40 اقامتگاه بوم گردی در سطح استان همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور مقامات کشوری و استانی به طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در تاریخ 29 آبان 97 افتتاح و به بهره برداری می رسد.

کریمی اعلام کرد: 40 اقامتگاه بوم گردی با میزان اعتبار 11 میلیارد و 57 میلیون ریال سرمایه گذاری و 200نفر اشتغال زایی همزمان بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهند شد.

او در تشریح این اقامتگاه ها گفت: اقامتگاه های بوم گردی در آزادشهر، در بندرگز، گرگان، مینودشت، گالیکش، گمیشان، علی آباد کتول، کلاله، در بندرترکمن، کردکوی و رامیان افتتاح خواهد شد.

کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: اقامتگاه های بوم گردی می توانند علاوه بر ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به احیا سنن قدیمی و همچنین حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت یاری شایانی داشته باشد.

او اضافه کرد: روستاییان با مرمت خانه هایشان بر همان مبنای اقلیمی و بومی منطقه علاوه بر کسب درآمد، امکان تجربه زندگی به سبک سنتی را برای گردشگران فراهم می آورند و اقامتگاههای بوم گردی امروز تبدیل شدند به برگهای کتاب تاریخ که با سفر کردن به دل آن؛ سبک زندگی گذشتگان را حس می کنیم، همچنین می توان سنت های دیرین و بومی مناطق مختلف استان را دوباره احیا کرد و به همگان نمایش داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در انتها ابراز گفت: امید داریم با افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه های جدید، صنعت گردشگری استان پیش از پیش رونق یافته و زمینه های حضور گردشگران و مسافران خارجی و داخلی به گلستان فراهم آید.

منبع: میراث آریا

به "پروژه های گردشگری گلستان به طور متمرکز افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های گردشگری گلستان به طور متمرکز افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید