پنس: آمریکا با انتخاب ترامپ دست رد به سیاست های اوباما زد

به گزارش سریال شهرزاد، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت این بسیار مایوس کننده است که می بینیم باراک اوباما به کمپین های انتخاباتی ورود پیدا نموده و انقدر سیاسی کار گردیده است.

پنس: آمریکا با انتخاب ترامپ دست رد به سیاست های اوباما زد

به گزارش سریال شهرزاد، به نقل از پایگاه هیل، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با فاکس نیوز که امروز (یکشنبه) منتشر شد، اظهار کرد: حقیقت این است که مردم آمریکا در سال 2016 مسیر و سیاست های باراک اوباما را با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رد کردند.

مایک پنس ادامه داد: این بسیار مایوس نماینده است که می بینیم باراک اوباما سنت روسای جمهور قبل از خود را شکسته و انقدر سیاسی کار گردیده و رو به همان استدلال فرسوده ای که خودش و لیبرال ها در هشت سال گذشته مطرح نموده اند، آورده است.

یک روز قبل از انتشار مصاحبه مایک پنس، باراک اوباما در یک سخنرانی انتقادهای شدیدی از دونالد ترامپ مطرح نموده بود و بسیاری از ناظران این اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا را نوعی بازگشت او به صحنه سیاسی در نظر گرفتند.

اوباما در این سخنرانی ترامپ را متهم به سرمایه گذاری در نفرت هایی کرد که سال هاست سیاستمداران به آتش آن دامن می زنند.

این در حالی است که اوباما در زمانی که ریاست جمهوری را ترک کرد، گفته بود که به دنبال پیروی از شیوه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور قبل از خود در انتها ریاست جمهوری اش مبنی بر دوری از سیاست است.

در عین حال مایک پنس این مطالبی که در کاخ سفید درباره امکان کنار گذاشتن ترامپ از ریاست جمهوری با اجرایی کردن مفاد قانونی اصلاحیه بیست و پنجم بحث گردیده، رد کرد.

پنس در مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به اینکه آیا اعضای کابینه دولت ترامپ در این مورد بحثی داشتند یا خیر، تاکید نمود که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی اظهار کرد: هرگز این اتفاق نیفتاده و اصلا چرا ما باید در این باره بحث کنیم.

این مصاحبه پنس بعد از آن منتشر می گردد که انتشار مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز از سوی فردی که صرفا مقام ارشد دولت ترامپ معرفی و از اعضای مقاومت در داخل این دولت توصیف گردیده جنجال فراوانی به وجود آورد.

این مقاله ادعا کرد که مقام های کابینه ترامپ از همان ابتدای دولتش بحث هایی با یکدیگر بر سر مفاد قانونی اصلاحیه بیست و پنجم داشته اند اما به منظور اجتناب از بروز یک بحران اساسی با یک چنین اقدامی مخالفت کردند.

این مفاد قانونی اصلاحیه بیست و پنجم به معاون رئیس جمهور و اکثریت مقام های کابینه دولت اجازه می دهد که به کنگره اعلام نمایند رئیس جمهور برای انجام وظایفش فاقد صلاحیت است که این موجب می گردد معاون رئیس جمهور جانشین ریاست جمهوری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنس: آمریکا با انتخاب ترامپ دست رد به سیاست های اوباما زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس: آمریکا با انتخاب ترامپ دست رد به سیاست های اوباما زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید