پیش بینی حضور چشم گیر گردشگران در استان خوزستان در نوروز 98

به گزارش سریال شهرزاد، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان فرمانداریها را جوابگوی هرگونه مشکل و کاستی در شهرستان ها طی ایام نوروز دانست و گفت: از این رو احتیاج است تا در ایام تعطیلات، نیروهای کشیک برای جوابگویی به مراجعه احتمالی گردشگران و مسافران در فرمانداریها مستقر باشند.

پیش بینی حضور چشم گیر گردشگران در استان خوزستان در نوروز 98

به گزارش سریال شهرزاد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دومین جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر نوروز استان خوزستان بعد از ظهر یکشنبه 19 اسفندماه 97 با حضور علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، شهاب صدیقی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، سیدحکمت الله موسوی دبیر ستاد خدمات سفر نوروز استان، غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، فرمانداران شهرستان ها و نیز اعضای کمیته های 11 گانه ستاد خدمات سفر استان در محل سالن شهیدرجائی استانداری خوزستان برگزار گردید.

در این جلسه حسینزاده با بیان اینکه در هر شهرستان، فرمانداری و و در هر استان، استاندار پاسخگوی مسائل و کاستیها است، نظارت بر قیمتها و فروش اجناس را از فرمانداران با توجه به نزدیکی به سرانجام سال خواهان شد و اضافه نمود: اگرچه نظارت به تنهایی پاسخگو نیست اما حداقل کاری است که در این شرایط سخت مالی به لحاظ شرعی و قانونی باید انجام گردد.

او در ادامه مطرح نمود: باتوجه به بارندگیهای خوب در سطح خوزستان در امسال و سرسبز شدن سراسر استان به دلیل این بارندگیها، پیشبینی ما این است که درصد مسافران نوروزی در عید 98، افزایش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با تأکید بر انجام نظافت و پاکسازی شهرستانهای استان ادامه داد: باتوجه به گرانیهای موجود و اینکه تعداد سفرهای خارجی کاهش پیدا نموده است، این انتظار میرود که تعداد سفرهای داخلی افزایش پیدا کند و استان خوزستان نیز سهم بالایی از این افزایش داشته باشد؛ بنابراین باید اهتمام ویژهای درخصوص نظافت شهرستان صورت گیرد.

او با بیان اینکه بعضاً وجود معتادان متجاهر چهره شهر را زننده میکند اضافه نمود: این موضوع به ویژه در اندیمشک، آبادان، اهواز و خرمشهر که شهرستانهای ورودی استان محسوب می شوند باید جدی گرفته و مرتفع گردد.

حسین زاده موضوع بهداشت در رستورانها و مراکز اقامتی و نیز اسکان مناسب مسافران و گردشگران نوروزی را از دیگر مواردی مطرح نمود که باید رعایت و جدی گرفته گردد.

او بر وجود نیروهای کشیک در ساختمان فرمانداریها در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: هر فرد غریبهای که وارد هریک از شهرستانهای استان گردد چنانچه با مسئله ای روبرو گردد، علیرغم وجود مکانها و مراکز مختلف به فرمانداری رجوع میکند چراکه این ارگان را مسئول شهرستان میداند؛ بنابراین احتیاج است تا در ایام تعطیلات و شبها، نیروهای کشیک در فرمانداریها مستقر باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمان بحران و مسائل مالی، رخداد بعضی آسیبها از جمله سرقتهای جزء افزایش پیدا میکند اضافه نمود: احتیاج است فرمانداران و اعضای شورای تأمین در شهرستانها امنیت لازم در این خصوص را اعمال نمایند تا مسافران و گردشگران ورودی به استان با مشکل خاصی روبرو نشوند.

او در ادامه از کوشش برای راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 98 اطلاع داد و مطرح نمود: اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است. این اپلیکیشن یاری خواهد تا هر گردشگری که وارد استان میگردد با دانلود این برنامه، حداقل اطلاعات در مورد مکانها و جاذبههای گردشگری را کسب کند.

در این نشست سید حکمت الله موسوی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان و مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به بعضی برنامه ها و اقدامات این اداره کل برای ایام نوروز و میزبانی از مسافران گفت: هماهنگیهای لازم با هتل ها و خانه مسافرها به منظور استقبال شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی از سوی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته است و از این حیث مسئله ای وجود نخواهد داشت.

او ادامه داد: چاپ بروشور، کاتالوگ و اقلام تبلیغاتی معرفی استان نیز همانند سال های قبل در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی استان وجود دارد و این اقلام چاپ و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به پخش برنامه زنده تحویل سال نو از شبکه خوزستان اضافه نمود: طی هماهنگی های صورتگرفته با سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، برنامه تحویل سال این شبکه با حضور مهمانان ویژه به صورت زنده از محل ساختمان زیبا و ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان روی آنتن خواهد رفت.

او افزود: این درحالی خواهد بود که که در روزهای بعد از تحویل سال نیز حداقل دو ساعت برنامه زنده از این محل روی آنتن خواهد رفت.

موسوی از اعزام تصویربرداران و گزارشگران به شهرستان های مختلف استان در ایام نوروز و ضبط تصاویری از جاذبههای گردشگری استان به منظور انعکاس در رسانه ملی و نیز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در محل سرانجامههای مرزی و یادمان ها به عنوان دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی برای ایام نوروز اطلاع داد.

در این جلسه مقرر شد در موضوع درمان، مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستانهای استان طی ایام نوروز در آماده باش کامل باشند و بخش خصوصی نیز به عنوان پشتیبان در کنار بخش دولتی باشد. همچنین در این جلسه مصوب شد، موضوع بهداشت محیط، نظارت بر اماکن توزیع مواد غذایی و آشامیدنی و مبارزه با بیماریها با جدیت دنبال گردد و کمیته نظارت بر تنظیم بازار نیز موضوع فروش و قیمتها را در ایام نوروز و تعطیلات نظارت کند.

منبع: میراث آریا

به "پیش بینی حضور چشم گیر گردشگران در استان خوزستان در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی حضور چشم گیر گردشگران در استان خوزستان در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید