کنکور غیر حضوری نداریم، 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند

به گزارش سریال شهرزاد، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری هیچ یک کنکورها غیرحضوری نیست، گفت: 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند.

کنکور غیر حضوری نداریم، 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی سریال شهرزاد، با اشاره به موافقت ستاد ملی کرونا با برگزاری آزمون های سراسری گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا آزمون دکتری سال 99 در 26 تیرماه برگزار می گردد. همچنین آزمون کارشناسی ارشد در دوم و سوم مرداد ماه و کنکور سراسری نیز در سی ام و سی و یکم مردادماه برگزار خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به این که شرایط بیماری کرونا متغیر است احتمال تغییر آزمون ها شاید وجود داشته باشد.

برای برگزاری آزمون ها پروتکل های بهداشتی رعایت شده است

وی اضافه کرد: برای برگزاری آزمون ها پروتکل های بهداشتی رعایت شده است، طبق گفته دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش تدابیر بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اعمال می گردد، به طوری که فاصله هر یک از دانشجویان با یکدیگر 160 سانتی متر درنظر گرفته شده است که این میزان فاصله در ستاد کرونا 120 سانتی متر اعلام شده است، میزان فاصله داوطلبان 40 سانت هم از میزان فاصله استاندارد بیشتر است.

85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند

منادی درباره انتشار خبری درباره غیر حضوری برگزار شدن آزمون ها نیز توضیح داد: هیچ یک از آزمون ها در حال حاضر با توجه به توافق ستاد ملی کرونا به صورت غیرحضوری برگزار نخواهد شد و همه داوطلبان باید حضوری در آزمون شرکت نمایند، البته باید بگویم که 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نموده و با توجه به سابقه طول تحصیل خود در رشته های مختلف ادامه تحصیل دهند. این در حالی است که این درصد از دانشجویان نیز می توانند علاوه بر ثبت نام در دانشگاه ها بر اساس سوابق تحصیلی در کنکور هم شرکت نمایند. زیرا در صورتی که در رشته مورد علاقه شان در آزمون پیروز شدند، می توانند در همان رشته ادامه تحصیل دهند و در غیر این صورت نیز طبق ثبت نام قبلی که در دانشگاه انجام داده اند به ادامه تحصیل بپردازند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در انتها گفت: به هیچ عنوان موافق تعویق کنکور نیستم، مگر آنکه سلامت دانشجویان به خطر بیفتد که در این رابطه باید بگویم در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تغییر زمان آزمون ها بگیرد، بلافاصله تغییرات را اعلام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کنکور غیر حضوری نداریم، 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور غیر حضوری نداریم، 85 درصد دانشجویان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه ها ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید