2021؛ مرگبارترین سال برای مأموران پلیس در تاریخ آمریکا

به گزارش سریال شهرزاد، سال گذشته میلادی مرگبارترین سال را برای مأموران پلیس در آمریکا رقم زد.

2021؛ مرگبارترین سال برای مأموران پلیس در تاریخ آمریکا

به گزارش گروه بین الملل سریال شهرزاد، سال گذشته میلادی، مرگبارترین سال تاریخ آمریکا را برای مأموران پلیس این کشور رقم زد.

به نوشته وبگاه شبکه فاکس نیوز، صندوق یادمان مأموران ملی اجرای قانون در آمریکا بیان کرد در سال گذشته میلادی، 458 مأمور حین انجام وظیفه مرده اند.

این مرکز در گزارش خود آورده است، این آمار در مقایسه با سال 2020 که، 295 مأمور پلیس آمریکایی در حال وظیفه مرده بودند، افزایشی 55 درصدی را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید، در میان مأمورانی که در سال 2021 جانشان را از دست داده اند، مرگ 301 نفر با ویروس کرونا مرتبط بوده است.

مدیر این صندوق گفت: سال 2021 بیشترین موارد مرگ را از سال 1930 به خود اختصاص داد که بیشترین دلایل آن همه گیری جهانی کووید-19، حوادث رانندگی و کمین مسلحانه بود.

طبق این گزارش تگزاس با 84 مورد مرگ بیشترین آمار را در میان استان های آمریکا به خود اختصاص داده و پس از آن استان فلوریدا با 52 مورد، جایگاه دوم را دارد.

از سوی دیگر، نتایج تحقیق یک رسانه آمریکایی نشان می دهد افسران پلیس آمریکا طی پنج سال گذشته بیش از 400 شهروند این کشور را که نه سلاح گرم یا سرد در اختیار داشته اند و نه مظنون به انجام جرائم خشونت آمیز بوده اند هنگام ایست و بازرسی های هدایت و رانندگی کشته اند.

مرکز صفحه یادبود افسران درگذشته در آمریکا نیز مهر سال جاری در گزارش مربوط سال 2020 آورد، در مجموع 245 افسر پلیس آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند که از مجموع شمار جان باختگان در اثر تیراندازی، تصادف و دیگر بیماری ها بیشتر است.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکایی های بیشتری در 9 ماه اول ریاست جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند تا 9 ماه اول همه گیری تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "2021؛ مرگبارترین سال برای مأموران پلیس در تاریخ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2021؛ مرگبارترین سال برای مأموران پلیس در تاریخ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید