8 راه موثر برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان

به گزارش سریال شهرزاد، امروزه کسب وکارهای مختلف برای پیشرفت و افزایش فروش، علاوه بر فاکتورهایی همچون شناخته شدن، احتیاج به ایجاد اعتماد در میان مشتریان نسبت به برند خود دارند. در واقع، مشتریان معمولاً پیش از اقدام به خرید محصول یا پرداخت هزینه سرویس های مد نظر خود، در رابطه با دلایل اعتماد مشتریان به برند مربوطه تحقیق نموده و سپس اقدام به خرید می نمایند. به همین دلیل، در ادامه 8 راه مؤثر به منظور ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان را آنالیز می کنیم.

8 راه موثر برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان

8 راه کار ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان

1. محتوای ارزشمند ارائه دهید

به طور کلی، انتشار محتوای با کیفیت و متناسب با احتیاجهای کاربران در وب سایت، وبلاگ یا شبکه های اجتماعی، می تواند نقش مؤثری در جذب کاربران و مشتریان داشته و منجر به ایجاد اعتماد در میان آن ها گردد.

برای ارائه محتوایی ارزشمند می توانید در میان کسب وکارهای رقیبان خود تحقیق نموده و ببینید که آن ها چه نوع محتوایی را برای جذب کاربر ارائه می نمایند. سپس علاوه بر کوشش برای فراوری محتوایی با کیفیت بالاتر سعی کنید تا سایر شکاف های باقی مانده در صنعت مد نظر خود را در میان مشتریان پُر کنید. در واقع تا حد ممکن باید سعی کنید تا به روش های مختلف، محتوایی دقیق، جذاب و متناسب با احتیاج کاربران خود فراوری کنید.

همچنین در فرایند فراوری محتوا به منظور ایجاد اعتماد به برند خود در میان کاربران و مشتریان، قانون 80/20 را به خاطر داشته باشید؛ بدین معنی که برای ایجاد اعتماد در میان مشتریان احتیاج است تا 80 درصد از محتوای فراوریی را صرفاً به منظور برآورده کردن احتیاج کاربران و بدون تبلیغات ارائه نموده و تنها 20 درصد از محتوای وب سایت یا وبلاگ مربوطه را با هدف تبلیغات و جذب کاربر برای کسب وکار خود در نظر بگیرید. در واقع، این امر منجر به ایجاد اعتماد، جذب مشتریان و کاربران شده و به آن ها ثابت می نماید که فراهم کردن خواسته ها و برطرف احتیاج کاربران جزو اولویت های کاری کسب وکار مذکور است.

2. ارتباطی دوسویه با مشتریان خود برقرار کنید

امروزه مشتریان تمایل بسیاری به برقراری ارتباط مستقیم با برندهای مد نظر خود دارند. از همین رو، برای ایجاد اعتماد به برند خود می توانید به وسیله شبکه های اجتماعی ارتباطی دوسویه با مشتریان برقرار نموده و جوابگوی سؤالات و احتیاجهای آن ها باشید.

به علاوه، با فراهم کردن چنین امکانی کاربران بیشتری به روش بازاریابی دهان به دهان به سمت کسب وکارتان جذب خواهند شد. در واقع، چنانچه بتوانید تجربه ای خوب برای مشتریان خود رقم بزنید، آن ها نیز از تجربیات خوبشان با سایر کاربران صحبت نموده و بدین طریق در میان افراد بیشتری شناخته می شوید.

بنابراین برای ایجاد تجربه کاربری خوب میان مشتریان احتیاج است تا به طور منظم با مشتریان خود در ارتباط باشید. به همین دلیل، باید در شبکه های اجتماعی کسب وکارتان حضوری فعال داشته و به سؤالات، نظرات و شکایات مربوطه پاسخی متناسب و مختص هر یک از کاربران ارائه دهید. در این صورت می توانید ارتباطی مثبت با مشتریان خود داشته و به برندی معتبر در میان آنان مبدل شوید.

بیشتر بخوانید: ارزش طول عمر مشتری (CLV) چیست و چگونه محاسبه می گردد؟

3. ارتباطات ویدئویی لایو (زنده) با مشتریان خود داشته باشید

به طور کلی، برقراری ارتباطات لایو در شبکه های اجتماعی مختلف یا به صورت وبینار روشی عالی برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان است. البته برقراری چنین ارتباطاتی احتیاج به برنامه ریزی های دقیق دارند؛ اما در فرایند جذب کاربر، جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش بسیار مؤثر هستند.

به علاوه، عدم امکان سانسور یا ویرایش سخنان، نواقص و حتی کمبودهای احتمالی کسب وکار مربوطه و همچنین ویژگی بداهه بودن پاسخ ها به سؤالات مشتریان در ارتباطات لایو به تنهایی می توانند عواملی برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان باشند.

بیشتر بخوانید: اصول و راهکارهای موفقیت در بازاریابی تلفنی و دیجیتالی

4. برند خود را پایدار نگه دارید

به طور کلی، می توان گفت هیچ چیزی به اندازه عدم ثبات در برندسازی نمی تواند به کسب وکارهای مختلف آسیب برساند. در واقع، کوشش برای ثبات در لوگوی مربوط به کسب وکار یا رنگ های مورد استفاده در طراحی محصولات و ابزارهای مورد استفاده یک برند نیز می توانند نشانه ای بر پایداری در فرایند برندسازی کسب وکار مربوطه باشد. همچنین برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان و ارائه تصویر برندی معتبر احتیاج است تا در لحن مصاحبه با آنان و ارائه شخصیتی پایدار از برند کسب وکار خود به کاربران کوشش کنید.

به همین دلیل، برای تدوین راه کارهای ارتباط با مشتریان و تنظیم برنامه ای دقیق به منظور مبدل شدن به برندی معتبر می توانید از ابزارها و اپلیکیشن های متناسب در این حوزه به منظور مدیریت برند بهره ببرید. در واقع، تدوین برنامه ای دقیق در جهت برندسازی موجب می گردد تا تیم بازاریابی کسب وکار مربوطه در فرایند جلب اعتماد مشتریان هماهنگی و ثبات داشته باشند. به علاوه، پایداری در فرایند جذب کاربران و جلب اعتماد آنان به شناخته تر شدن شما منجر خواهد شد.

5. کاربران را به فراوری محتوای مثبت برای معرفی برند خود تشویق کنید

امروزه کاربران برای بیان نظرات، پیشنهادات و نقدها و همچنین آنالیز نقاط قوت و ضعف کسب وکارهای مختلف اقدام به فراوری محتوا در شبکه های اجتماعی می نمایند. بنابراین تشویق کاربران و فراهم کردن زمینه ای برای بیان نظراتشان در پلتفرم های شبکه های اجتماعی یا وبلاگ کسب وکار مربوطه می تواند در فرایند ایجاد اعتماد به برند در میان کاربران مؤثر واقع گردد. به علاوه، تحقیقات حاکی از آن هستند که 76 درصد از کاربران به محتوای منتشرشده توسط سایرین در رابطه با کسب وکارهای مد نظر خود اعتماد بیشتری دارند. همچنین آنالیز ها نشان داده اند که بیش از 92 درصد مردم به توصیه افراد، همکاران و اطرافیان خود در رابطه با برند مد نظر اعتماد می نمایند.

بنابراین می توان گفت که محتوای فراوریشده توسط کاربران برای توصیف کسب وکار شما یکی از بهترین روش های معرفی و تبلیغ کالا یا خدماتتان است. به علاوه، با بازنشر پست های کاربران در رابطه کیفیت محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی رسمی خود می توانید آنان را برای بیان نظرات، بهبود کیفیت محصولات و در نهایت شناخته شدن برند خود تشویق کنید. همچنین برای تبلیغ برند خود می توانید با اینفلوئنسرهای شناخته شده و فعال در صنعت مربوطه نیز همکاری نموده و از ایشان بخواهید تا به منظور تبلیغ، معرفی کسب وکار و ایجاد اعتماد در میان مشتریان محتوایی مرتبط را در شبکه های اجتماعی خود منتشر نمایند.

6. لینک های معتبر به اشتراک بگذارید

معرفی منابع و وب سایت های معتبر در وب سایت خود و استفاده از بک لینک روشی تأثیرگذار به منظور برقراری ارتباط با برندهای شناخته شده و قابل اعتماد در دنیای کسب وکار است. البته به خاطر داشته باشید که لینک های منتشرشده در وب سایتتان باید به مقالات، منابع و وب سایت های معتبر ارجاع دهند. در واقع، منابع انتخاب شده برای اشتراک گذاری ضروری است تا حاوی محتوایی واقعیت محور بوده، مرتبط با حوزه فعالیت کسب وکارتان باشند و همچنین احتیاجی از کاربر را برطرف نمایند.

به علاوه، اطمینان حاصل کنید که لینک های معرفی شده در شبکه های اجتماعی یا در وب سایتتان اسپم نبوده و به لینک های غیرمجاز منتهی نشوند. در واقع، فراهم کردن چنین شرایطی برای کاربران منجر به ایجاد اعتماد به برند در میان آنان شده و به نوعی موجب شناخته شدن کسب وکارتان در میان مشتریان به وسیله افزایش نرخ کلیک در سایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نحوه برخورد با مشتریان ناراضی و جلب اعتماد دوباره آنها

7. از بازخورد کاربران استقبال کنید

از جمله دیگر راه های ایجاد اعتماد در مشتریان استقبال از نظرات، نقدها و بازخوردهای آن ها و تشویق کاربران برای ارائه نظراتشان در رابطه با کیفیت محصولات و خدمات مختلف است. در واقع، نظرات مثبت و منفی کاربران در رابطه با محصولات مختلف می تواند فرصتی برای نشان دادن میزان شفافیت کسب وکار مربوطه و مسئولیت پذیری مسئولین آن ها نسبت به کوشش برای تبدیل تجربیات بد کاربران به تجربیاتی مثبت، برطرف مسائل موجود و همچنین بهبود سرویس دهی به مشتریان باشد.

به علاوه، تشویق کاربران برای ارائه چنین بازخوردهای مفیدی نشان دهنده مشتری مداری، میزان اهمیت و اولویت رضایت مندی مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده خواهد بود. بنابراین چنین اقداماتی در نهایت منجر به اعتمادسازی در میان مشتریان شده و سایر کاربران نیز با مطالعه نظرات و مشاهده کوشش کسب وکار مربوطه برای ارائه خدماتی بهتر می توانند به کسب وکارتان اعتماد نمایند.

8. مسئولیت پذیر باشید

کاربران در عصر حاضر معمولاً ترجیح می دهند تا کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. به همین دلیل، برای ایجاد اعتماد به برند در میان کاربران خود باید سعی کنید تا اطلاع رسانی های لازم در رابطه با تغییرات، اقدامات و برنامه ریزی های آینده را به صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهید. همچنین برای جلب رضایت مشتریان احتیاج است تا میزان جوابگویی و دسترس پذیری کسب وکار خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید. در واقع، انجام چنین کاری موجب می گردد تا به عنوان برندی قابل اعتماد در میان مشتریان شناخته شوید.

جمع بندی

در این مقاله، به بیان راه کارهای پرداختیم که به کارگیری آن ها منجر به ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان شده و موجب پیشرفت کسب وکار مربوطه می گردد. همچنین گفتیم که ارائه محتوایی ارزشمند، تعامل با مشتریان و ثبات در فرایند برندسازی از جمله روش هایی هستند که جلب اعتماد و رضایت کاربران را به دنبال دارند. بنابراین به خاطر داشته باشید که برند هر کسب وکاری بازتاب اعتماد مشتریان به محصولات یا خدمات کسب وکار مربوطه است. به همین دلیل، می توانید با به کارگیری هر یک از راه کارهای مطرح شده در این مقاله نسبت به برندسازی، جلب وفاداری و اعتماد مشتریان خود اقدام کنید. شما چه راهکارهای دیگری برای جلب اعتماد مشتریان می شناسید؟ دیدگاه ها و تجربیاتتان را با ما و دیگر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید. در خاتمه از شما دعوت می کنیم تا با یکی دیگر از مفاهیم مهم برندسازی با نام ارزش طول عمر مشتری آشنا شوید.

منبع: مجله انگیزه

به "8 راه موثر برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 راه موثر برای ایجاد اعتماد به برند در میان مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید