آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف دار و مغرضانه فرایند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند

به گزارش سریال شهرزاد، کمالوندی گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف دارِ سیاسی، غلط و مغرضانه فرایند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف دار و مغرضانه فرایند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی سریال شهرزاد، در پی انتشار گزارش غیر دقیق مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، شرحاتی به وسیله سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه شد.

بعلاوه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت که در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

کمالوندی شرح داد که آقای گروسی و همکاران ایشان بخوبی می دانند که تفاهم انجام شده در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این علت که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی واقع شده است، نمی گشت.

وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و هم ملاقات حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه شرحات به وسیله مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت. کمالوندی شرح داد که درج واژه معین شده در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارت های حافظه انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان یاد آوری کرد که در ملاقات وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربین های مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک گفت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین المللی با پرهیز از موضع گیری های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، فرایند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف دار و مغرضانه فرایند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس بین المللی انرژی اتمی با گزارشات هدف دار و مغرضانه فرایند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید