(ویدئو) آزادراه غدیر افتتاح شد

به گزارش سریال شهرزاد، رئیس جمهوری، بزرگراه آبیک - ورامین(چرمشهر) که به بزرگراه غدیر نامگذاری شده را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

(ویدئو) آزادراه غدیر افتتاح شد

عملیات اجرایی آزاد راه 158 کیلومتری غدیر به صورت 6 خطه در سال 1394 آغاز شد.

این طرح عظیم با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی سرمایه گذار با اعتبار 3 هزار و 400 میلیارد تومان و ارزش روز 7 هزار میلیارد تومان اجرا شده و طول جهت چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران را طی نموده و در محدوده شهرستان ورامین، وارد عظیمراه قم - گرمسار می گردد.

در جهت این عظیمراه 49 دهنه پل عظیم، 690 دهنه پل کوچک، 2 تونل، 12 تقاطع، هفت تبادل و 32 پارکینگ احداث شده است.

هدف از اجرای این طرح تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و بهره برداری از آن، سبب کوتاه شدن جهت و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می گردد.

آزادراه غدیر که از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می نماید، علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

آزاد راه غدیر پیشتر با نام آزادراه جنوبی تهران- البرز شناخته می شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح عظیمراه غدیر به وزیر راه و شهرسازی دستور تخفیف 25 درصدی عوارض عظیمراه برای سه ماه اول را صادر کرد.

روحانی گفت: این تخفیف به خاطر سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع)، شرایط کرونایی پیش آمده و آغاز قرن جدید خواهد بود.

مزیت های آزادراه غدیر

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا درباره جزئیات افتتاح آزادراه غدیر گفت: این آزادراه که امروز هفتم اسفند به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) افتتاح می گردد گذرگاه کنارگذر جنوبی تهران است که آبیک قزوین را با گذر از جنوب استان های البرز و تهران به گرمسار سمنان متصل می نماید و زمان سفر خودرو های سواری سبک را تا 1 ساعت و نیم کاهش می دهد.

او در ادامه با بیان اینکه آزادراه غدیر در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا نقش مهمی و معین نماینده دارد، اضافه نمود: این آزاده راه تقاطع های زیادی دارد و بار ترافیکی را کاهش می دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در ادامه اضافه نمود: از این پس تمامی وسائل نقلیه سنگین به راحتی می توانند در این جهت حرکت نمایند و زمان سفرشان را تا 2 ساعت کاهش دهند.

سعید محمد در بخش دیگر با تاکید بر اینکه آزادراه غدیر طرحی 100 درصد ایرانی است، گفت: منابع اقتصادی این طرح با مشارکت بین وزارت راه و شهرسازی (30 درصد) و قرارگاه خاتم الانبیا (70 درصد) و ارزش پولی 7 هزار میلیارد تومان انجام شده است.

پایه گذاری آزاد راه خلیل الله

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح آزادراه غدیر گفت: 14 استان از مزایای این آزادراه بهره مند می شوند.

وی اضافه نمود: براساس طرح های انجام شده در پیرامون آزادراه پارک های لجستیک شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به این که ما امروز یک متغیر اساسی را به بهره برداری رساندیم گفت: شرکت ها و ظرفیت های پیمانکاری را به سمت سیاست های سرمایه گذاری و شراکت در زیرساخت ها راهنمایی کردیم به طوری که قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از این الگوهاست که 70 درصد قرارگاه و 30 درصد وزارت راه و شهرسازی شراکت داشتند.

اسلامی گفت: امروز با فرمان رئیس جمهور آزادراه ابراهیم خلیل الله را پایگذاری می کنیم که این آزادراه از انتهای ورامین به اتوبان پردیس به طول 90 کیلومتر خواهد بود.

وی اضافه نمود: تفاهم نامه این آزادراه آماده است 50 درصد دولت و 50 درصد شرکت احداث در ساخت آن مشارکت می نمایند ما می توانیم با این آزادراه گره ترافیکی شرق تهران را ساماندهی کنیم و بار سنگینی از شریف آباد تا افسریه را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرحی است که زنجیره آزادراهی را در کلانشهر تهران کامل می نماید و سرانجام می دهد.

اسلامی اضافه نمود: در سال 92، 2 هزار و 100 کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که تا انتها دولت به 3 هزار و 300 کیلومتر خواهد رسید و رشد 50 درصدی در آزادراه های کشور اتفاق می افتد.

وی گفت: از ابتدای دولت 12 هزار و 500 کیلومتر عظیمراه در کشور وجود داشت که تا انتها دولت به 20 هزار کیلومتر خواهد رسید یعنی افزایش بیش از 50 درصدی خواهد داشت.

وی اضافه نمود: الگوی استفاده از بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که در یک سال و نیم گذشته آن را طراحی کردیم و 19 پروژه عظیم و تاریخ ساز که درزمینه زیرساخت حمل و نقل هستند قرار است انجام گردد.

تقدیر روحانی از قرارگاه خاتم

حسن روحانی در مراسم افتتاح این آزاد راه گفت: با افتتاح فاز اول این طرح بار ترافیکی بسیار عظیم از روی کرج برداشته شد برای اینکه همه می خواستند از آنجا عبور نمایند. البته آزادراه غدیر هم به کرج و تهران بسیار یاری خواهد نمود.

رییس جمهوری اضافه نمود: ان شاء الله همانطور که وزیر راه گفت آن اتصال میان جهت شرق و شمال یعنی از شریف آباد به سمت جاجرود هم باید انجام گردد تا این حلقه کاملاً متصل گردد و از این فشاری که روی تهران و کرج است برداشته گردد.

روحانی با قدردانی از کوشش های قرارگاه سازندگی خاتم برای انجام این پروژه مهم گفت: ما زمانی که آزادراه حرم تا حرم را افتتاح می کردیم همانجا با دوستان قرارگاه برای پروژه چرم شهر به آبیک بحث شد و دوستان قول گرفتیم که در دولت تدبیر و امید این طرح آغاز و اجرا گردد و این کار شد.

او گفت: پروژه های بسیار مهم دیگری هم در اختیار قرارگاه از جمله راه آهن بسیار مهم زاهدان است که کوشش پیگیری انجام می گیرد. تقریباً هر هفته به شکلی از وزیر راه حضوری و تلفنی پیگیری می کنم برای اینکه اگر مسئله ای دارد، حل گردد البته مشکل اقتصادی پروژه را ما حل کردیم.

روحانی اضافه نمود: پروژه مهم دیگری که دلم می خواهد در این زمینه قرارگاه فعال تر گردد پروژه رشت -آستارا است که برای ما بسیار اهمیت دارد. من چند بار به رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کردم که برای این پروژه کوشش گردد. علاوه بر این پروژه مهم، پروژه های دیگری هم داریم که بسیار مهم هستند. امیدوارم با یاری همه پیمانکاران خصوصی و کوشش و برنامه ریزی قرارگاه این کارها پیشرفت داشته باشد.

رییس جمهوری اعلام نمود: امروز روز بسیار خرسند نماینده ای برای همه ماست البته اصل، ولادت مولا امیرالمومنین (ع) است که دل همه را شاد نموده و این پروژه هم مردم ایران و مخصوصا مردم استان های قزوین، مرکزی، البرز، تهران، قم و سمنان را خرسند نموده است.

منبع: فرارو

به "(ویدئو) آزادراه غدیر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) آزادراه غدیر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید