استخرهای اصفهان بازگشایی می شود، ورشکستگی استخرهای استیجاری

به گزارش سریال شهرزاد، صبح دوشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در اصفهان در ابتدا بحث امتداد تعطیلی استخرها به دلیل شرایط کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح شد.

استخرهای اصفهان بازگشایی می شود، ورشکستگی استخرهای استیجاری

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در این جلسه با پیشنهاد تعطیلی استخرها در شرایط کنونی مخالفت کرد و دلیل این مخالفت را عدم استقبال مردم از ورزش های آبی در زمستان و لزوم تطبیق زندگی با کرونا گفت.

در ادامه بازگشایی استخرها که از آغاز اپیدمی کرونا با مسائل جدی دست و پنجه نرم کردند و تعداد زیادی از کارکنان آنها بیکار شدند، مورد تأیید دبیر و رئیس ستاد استانی کرونا قرار گرفت.

منتظر ابلاغ رسمی هستیم

رئیس هیئت شنای استان اصفهان در گفت وگو با سریال شهرزاد در خصوص این بازگشایی گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ رسمی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم، در این راستا اداره کل باید به مرکز بهداشت و فرمانداری نامه های لازم را ارسال کند تا مراحل نهایی بازگشایی طی شود.

وی در خصوص آسیب های پاندمی کرونا به استخرها شرح داد: در اصفهان 107 استخر دولتی و خصوصی فعالیت می کنند که هر سال 73 استخر هر سال از ما مجوز می گیرند و سایر استخرها به صورت آزاد کار می کنند، در سال گذشته در مقطعی که به دلیل شرایط اپیدمی استخرها به طور مکرر باز و بسته شد 11 استخر با بازگشایی محدود و کوتاه مدت با ما همراه شدند.

پیمان گرامی با بیان اینکه ورزش شنا با تقویت سیستم ایمنی افراد را در برابر بیماری مقاوم می کند، ادامه داد: با وجود تأثیر مثبت بازگشایی استخرها روی شادابی افراد در سال جاری تنها 17 استخر به صورت کاملاً محدود فعالیت خود را ادامه دادند و بقیه استخرهای دارای مجوز که 56 مرکز می شوند هرگز بازگشایی نشدند که منجر به بیکاری تعداد زیادی از افراد شد.

وی افزود: افراد فعال در حوزه استخر در اصفهان حدود دو هزار نفر هستند که هر بار موقع تعطیلی این مراکز با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، همین هفته گذشته 250 نفر از همین تعداد مقابل هیئت شنا تجمع کردند و با اعتراض و تهدید و هر نحوی که می توانند خواستار بازگشایی استخرها می شوند.

22 استخر ورشکست شدند

رئیس هیئت شنای استان اصفهان ابراز داشت: نمی شود که همه اصناف باز باشد و فقط استخرها بسته شود، اگر بنا به تعطیلی است باید همه اصناف تعطیل شوند، نباید سیاست در این شرایط بسته شدن استخرها باشد، ما خودمان در استخرها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم و این امر جای نگرانی ندارد.

وی در خصوص ورشکستگی استخرها در سطح استان اصفهان شرح داد: از 73 استخری که تحت نظر ما هستند 43 استخر دولتی هستند که در این شرایط دچار مشکل نشدند، همچنین از 30 استخر باقیمانده هشت استخر مالک مکان هستند که ورشکستگی معنی چندانی برای آنها ندارد اما بقیه 22 استخر خصوصی در اصفهان دچار ورشکستگی کامل شدند و وام هایی گرفتند که توانایی برگشت آنها را ندارند و بدهکار هستند.

گرامی افزود: حتی 17 استخری که در این شرایط باز بودند نیز دچار مشکل شدند زیرا آنها برای بازگشایی استخر هزینه هایی نزدیک به 60 میلیون تومان کردند که دو ماه بعد از بازگشایی دوباره هفته قبل استخرها بسته شد و دوباره بدهکار شدند.

وی گفت: شبکه بهداشت استان همچنان برخورد بدی با کنندگان شنای استان دارد، ما کننده دو هزار نفر هستیم که دو سال هیچ حقوقی نگرفتند اما برخورد بسیار بدی با آنها می شود، اما فرمانداری حداقل چند ساعتی را پای حرف ما نشست، ما حرف ها و مسائل زیادی داریم اما برخورد برخی از مسئولان خوب نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استخرهای اصفهان بازگشایی می شود، ورشکستگی استخرهای استیجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخرهای اصفهان بازگشایی می شود، ورشکستگی استخرهای استیجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید