استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران/قم استاندار قم با اشاره به حجم بالای آب شرب مصرفی برای آبیاری فضای سبز، بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز تاکید نمود.

استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر است

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم روزشنبه در جلسه آنالیز مسائل آب و فاضلاب استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار گردید، کمبود منابع آب را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه سیاست استان استقرار صنایع کم آب بر است گفت: بایستی فهرست چنین صنایعی مشخص و بر اساس توانمندی های استان به صنایع نو مجوز اعطا گردد.

وی با اشاره به سرانه بالای مصرف آب شهری برای آبیاری فضاهای سبز در قم، مشخص مهلت مشخصی برای تغییر در چنین سیاستی را ضروری دانست و اضافه کرد: آبیاری فضای سبز شهرداری، ادارات دولتی و دانشگاه ها باید منوط به تصفیه پساب باشد.

استاندار قم گفت: برای استفاده از پساب موجود و احداث تصفیه خانه فاضلاب در مجموعه هایی که مصرف آب بالایی برای آبیاری فضای سبز دارند باید برنامه ریزی لازم انجام گردد.

شاهچراغی بعلاوه با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل حوزه آب و فاضلاب، گفت: اصلاح شبکه انتقال آب و فاضلاب نیز باید از دستگاه های ملی و وزارت نیرو پیگیری گردد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بحران خشکسالی به علت کاهش نزولات آسمانی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در چنین شرایطی، مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آب باید در اولویت بخش های دولتی و خصوصی باشد.

در این جلسه گزارشی از برنامه آبفای قم برای اجرای فاضلاب در رینگ شرقی شهر قم، پردیسان و منطقه ها متراکم شهری در نیمه نخست امسال ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پساب ها برای توسعه فضای سبز ضرورتی اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید