بازدید استاندار خراسان جنوبی از 2 واحد تولیدی

به گزارش سریال شهرزاد، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از طرح توسعه واحد تولیدی کاشی در شهرک صنعتی بیرجند و گلخانه یک هکتاری بازدید کرد.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از 2 واحد تولیدی

جواد قناعت، امروز جمعه 12 آذر با همراهی معاونان استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی از طرح توسعه کاشی نیلوفر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

به گزارش سریال شهرزاد، واحد صنعتی صنایع کاشی و سرامیک نیلوفر اسفند 1389 مجوز تاسیس گرفت و با برنامه ریزی، 2 واحد فراوریی کاشی و سرامیک نیلوفر و آیدا سرام را راه اندازی نموده که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر در خراسان جنوبی فراهم شده است.

این واحد فراوریی در طرح توسعه خود، مقدمات فراوری کاشی های پرسلانی و نانو پولیش را برنامه ریزی نموده است و این طرح با ظرفیت فراوری 6 میلیون متر مربع، زمینه اشتغال 200 نفر را ایجاد می نماید.

راه اندازی این طرح توسعه که امروز استاندار از فرایند اجرای آن بازدید کرد، حدود 870 میلیارد تومان سرمایه گذاری احتیاج دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای جمعه خود از گلخانه یک هکتاری در شهرستان بیرجند بازدید کرد.

مقدمات راه اندازی این گلخانه در سال 1387 چیده شد و بعد از بازسازی در سال 1393 زمینه پرورش و فراوری گل رز را در یک هکتار مساحت فراهم آورد.

این گلخانه که متعلق به مجتمع کشت و صنعت هزار دستان است، 2 سالن 5 هزار متر مربعی زیر کشت گل رز دارد و سالانه یک میلیون و 350 هزار شاخه گل رز هلندی در 15 رقم و 10 رنگ فراوری می نماید.

در حال حاضر 20 نفر به صورت مستقیم در این واحد گلخانه ای مشغول به کار هستند.

براساس برنامه ریزی های اجرا شده با اجرای فاز نو این گلخانه، هفت هکتار دیگر به سطح زیر کشت مجموعه اضافه می گردد.

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز (پنجشنبه) نیز در اولین روزهای کاری خود از باغ و عمارت اکبریه بیرجند که اثر ثبت جهانی است، بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازدید استاندار خراسان جنوبی از 2 واحد تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار خراسان جنوبی از 2 واحد تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید